Контейнерни линии налагали монопол върху превозите | ||||||
| ||||||
Над 15% увеличение на превозените товари отчита браншът тази година, което е сериозен ръст в износа на фона на тоталния срив през 2009 г. До края на 2010 г. се очаква през българските морски пристанища да преминат до 150 000 TEU (контейнерни единици товари), стана ясно на конференцията. По данни на пристанище Варна товарооборотът за първите девет месеца на 2010 г. е увеличен и прогнозата е за ръст от 15% за годината. На този фон още повече се налага необходимостта от инвестиции в инфраструктурата и особено в модернизацията на морските ни пристанища, заяви Георги Минчев. Това мнение се е наложило на приключилата конференция за интермодалния транспорт в София. След многото умувания (от некомпетентност или прикрита злонамереност) дали трябва да изграждаме нов терминал във Варна, докарали сме я дотам, че страната ни е единствената в ЕС, която продължава да няма модерно контейнерно пристанище. Наличието на специализирани терминали в Солун и Констанца ще продължава да отклонява товаропотока от българските пристанища, предупредиха по време на форума експерти от водеща логистична компания. |
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове? | ||
Много добре (511) | 15% | |
Добре, но можеше и по-добре (477) | 14% | |
Не се справи (651) | 19% | |
Пълна трагедия (1814) | 53% |
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg