ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Контрольорка във варненски автобус плаши пътници с измислени глоби | ||||||
| ||||||
"Тази сутрин пътувах по линия №20 от "Владиславово" към центъра на града. Около 7.40 часа от "Възраждане" се качи жена на средна възраст и си купи електронен билет. Очевидно подразнена от факта, че изобщо съществуват пътници, които ползват услугите на машината, контрольорката грабна билета от ръцете на пътничката и започна с остър тон да и обяснява как да валидира билета си при прекачване в следващия автобус. На пръв поглед изглеждаше сякаш иска да помогне, но назидателният тон издаваше раздразнението й. "Като се качите в следващия автобус слагате билета в това устройство и трябва да ви изпише, че валидацията е успешна. Ама да няма - имаше задръствания, ама да няма не мина автобуса навреме, да си ги нямаме такива. Ако е минало времето и край. Иначе 60 евро е глобата!", заяви категорично и авторитетно контрольорката. Същата служителка миналото лято заплаши майка с дете, която беше забравила картата на малчугана у дома, че глобата е 20 лева, ако мине контрола. Впоследствие излезе информация, че такава глоба никога не е имало", коментира за медията ни очевидец на случилото се. За Varna24.bg шефът на фирма "Градски транспорт" коментира, че единствената законна глоба в момента при установяването на пътник без билет е 3 лева. "Има наши служители, които са работили зад граница, където действително глобите варират между 30 и 50 евро, но това е непосилна сума за нашите пътници. Предстои приемането на нова наредба за превоз на пътници в градския транспорт, но доколкото ми е известно там ще се наблегне на преференциалното пътуване за ученици, пенсионери и хора с увреждания. Не ми е известно да се предвижда увеличение на глобите за неизрядните пътници", коментира инж. Златев. Ето и официалната информация на сайта на фирма "Градски транспорт": Билетите са два основни типа: електронен билет и хартиен билет. Хартиен билет може да се закупи в ППС или на спирка. Трябва да се има предвид, че времевата валидност на билета започва да тече от момента на закупуването. Купуване на електронен билет: За да ползвате електронен билет, трябва да имате закупена карта за електронни билети от МПБ. Електронен билет се купува само в ППС. Това става при качването в ППС чрез устройството, наречено валидатор. Първо изберете електронния билет чрез сензорния екран на валидатора • Устройството ви приканва да доближите Вашата карта до четеца на карти като отброява времето, в което да го направите. Доближете картата си до четеца на валидатора, както е показано на горната фигура. При успешно закупуване на електронен билет виждате екран, който Ви информира за успешното таксуване и Ви показва оставащия в картата кредит. Купуване на хартиен билет. Хартиен билет може да бъде закупен от МПБ в самото ППС или на спирка. Закупуването става по един и същи начин. Разликата е, че закупеният от спирка хартиен билет трябва да се валидира при качването в ППС, а закупеният билет от машината в ППС няма нужда да се валидира в същото ППС (тъй като е автоматично валидиран). От сензорния екран на МПБ избирате "Купи хартиен билет“ • Избирате тип билет от новопоявилия се екран. Машината показва номиналите, с които може да бъде извършено плащането, и започва да отброява времето, в което да започне плащане • Плащате чрез монети или банкноти. От жълтото кошче на машината вземате своя билет, касов бон и ресто Валидиране на електронен билет Валидирането на електронен билет се налага при прехвърляне в друго ППС от градския транспорт в рамките на времето му на валидност. Поднесете картата към четеца на някой от валидаторите. • Изчакайте докато устройството изпише "Успешна валидация“. Ако по някаква причина се появи червен екран с текст "Грешка“, моля, опитайте отново. • Не забравяйте да следите за времето на валидност на превозния документ (електронен или хартиен билет). Проверката е лесна – просто поднесете картата към четеца на някой от валидаторите. Валидиране на хартиен билет: Ако се намирате в превозното средство, където сте закупили своя хартиен билет, няма нужда да го валидирате. Но ако се прехвърляте в друго ППС или сте закупили хартиен билет на спирка, то този билет трябва да се валидира в ППС, в което се качвате. Не забравяйте, че билетите са с определена времева валидност, изписана на тях. Времето на валидност започва да тече от момента на закупуването. Поставете хартиения билет в осветения отвор на валидатора с баркода нагоре • Изчакайте на екрана на валидатора да се изпише "Успешно валидиране“ и информация за валидността на билета. Ако на екрана се изпише "Грешка“, опитайте отново. Ако времето на валидност изтекло, това ще се изпише на екрана на валидатора. При прекачването на друг автобус или тролейбус не забравяйте и там да валидирате своя билет. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели | Покажи и всички отговори
Aнонимен
на 18.09.2019 г.
0
Aнонимен
на 18.09.2019 г.
0
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ryanair пуска нови полети
10:59 / 28.11.2024
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Важни новини за голям ремонт във Варна
16:36 / 28.11.2024
Вижте какви решения взе днес Общинския съвет на Варна
16:50 / 28.11.2024
Wizz Air със страхотни новини от летище Варна
14:55 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета