За ускоряване на корабните контроли настоява Българската асоциация на корабните брокери агенти (БАКБА). Час престой за кораб от порядъка на 35 - 40 000 тона струва около 3000 долара, посочиха от асоциацията. Заради отдалечеността между институциите РИОКОЗ, „Морска администрация" и пристанище Варна-Запад и т.н. дублирането на подаваната до тях информация, забавянията при повече от един кораб със заявка за контрола, агентът обикаля града, за да ги събере и после да ги извози обратно до съответните служби, при което губи време за задълженията си в пристанището и т.н.
Методиката за провеждане на корабен граничен контрол, заложена по норматив, е от средата на миналия век, а е нужно ускорено обслужване, категорични са от бранша. Практиката в ЕС е обработката на товара да започва със заставането на кораба на кея. Само при наличието на сериозни сигнали за нередности службите влизат в ролята си на контрола.
Източник: в. "Народно дело"