Предстои изграждането на специална система, която ще информира корабособствениците преди корабът им да пристигне до дадено пристанище. Изграждането на системата ще стартира, ако няма обжалване на процедурата по избор на изпълнител и ще трае около две години, съобщи днес Ангел Забуртов, генерален директор на ДП "Пристанищна инфраструктура“, предаде репортер на Varna24.bg.
За поддържането на системата ще трябва да бъдат подготвени и кадри.
"Най-важното нещо не е хардуера и системите, а хората. Ние сме щастливи, че имаме добре подготвени хора, обучаваме и нови. Системата ще обхване всички пристанища, а на българска територия двете морски пристанища Бургас и Варна. Има европейски проект, който предвижда подобна система за обмяна на информация и за всички речните пристанища, в които има корабоплаване", обясни Забуртов.
По отношение изграждането на интермодалния терминал във Варна той каза:
"Интермодалният терминал е на проектна фаза. Очакваме разрешение за изработка на генерален план. Ако получим това разрешение ще имаме проект, който можем да сложим на пазара и да очакваме финансиране. Имаме осигурено финансиране за удълбаването на канала, предполагам, че следващата година ще започнем проектиране и изпълнение на проекта. Така, че в следващите две години във Варна ще имаме газене на корабите до 13,5 метра, което е с два метра повече от досегашното."
На въпросът дали край Белослав ще се прави пристанище, което да е като хъб за китайските стоки към Европа, шефът на "Пристанищна инфраструктура“ отговори:
"Това не е пристанище, а терминал. Поне доколкото аз имам информация може на пролет идната година да започне. Има подписано споразумение с китайски партньори, очакваме развитие. Но не мога да говоря от името на частен инвеститор докъде е процеса. Това е един от проектите, които административно е процедиран преди 3-4 години. Има разрешение за строеж. При положение, че има и инвеститор, може да се реализира проекта."