Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Кризата разтресе корабособствениците
Автор: Екип Varna24.bg 11:19 / 21.01.2009Коментари (0)1022
© Varna24.bg
Българските корабособственици се намират в жестока криза, която оставя значителна част от плавателните им съдове без товари. Това стана ясно след провела се работна среща между представители на Българската асоциация на корабопритежателите (БАС), министъра на транспорта Петър Мутафчиев, шефа на ИА "Морска администрация" Николай Апостолов и директора на държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура" Петър Сеферов. От БАС са поискали да бъдат намалени таксите за бездействащите кораби. Искането се отнася за плавателните съдове, които са в непроизводствен престой. Основната пречка, за да не се стигне до конкретно решение, е липсата на информация за броя на корабите, за които се искат преференции.

По думите на Сеферов, корабопритежателите настоявали да им се изгради стоянка в залива. Тепърва обаче трябва да се избере най-подходящата локация. "Разглеждат се няколко варианта", уточни от своя страна Апостолов. Все още не е ясно и колко би коствало на държавното предприятие едно такова съоръжение. "Това ще можем да преценим, когато корабособствениците представят конкретния си проект", добави Сеферов. На срещата те декларирали, че имат такъв, но така и не го показали. Не е бил уточнен и броят на корабите, които към момента са принудени да спрат заради липса на товари. "Тяхната цифра всички заинтересовани ведомства могат лесно да пресметнат и не е необходимо да им я даваме ние", коментира председателят на асоциацията кап. Христо Донев, който е и изп. директор на БМФ. Той обаче също не каза колко точно кораба са в застой, но предполага, че са около 10. 2-3 са на рейд, а останалите са застанали на кей. От думите му стана ясно, че това са предимно плавателни съдове на Параходството. Сред тях са и предвидените за бракуване, посочи Донев. И той обаче отказа да коментира какви точно са исканията на корабопритежателите.

Издръжката на 1 кораб, който е в непроизводствен режим, излиза над 1000 долара на ден в България и може да стигне до 3000-4000, ако е в чужбина, посочи председателят на надзорния съвет на Параходство "Български морски флот" Кирил Домусчиев.

За това, че проблемът е сериозен, намекна шефът на "Морска администрация". Той обясни, че доста от корабите на БМФ, които са били отдадени на чартър, са отказани. Това не бе потвърдено от Домусчиев. По думите му, макар и тежка ситуацията, БМФ успявало да си намира товари. Такива имало дори и за старите над 30-годишни кораби.

Личната препоръка, която Сеферов ще направи, е тарифирането да не се променя, за да не се накърнят икономическите интереси на държавата. "Последната дума е на министъра на транспорта, но предприятието трябва да пресметне какви загуби ще понесе, ако все пак решение бъде взето в полза на корабособствениците. Освен това и към момента такива отстъпки съществуват в тарифата", посочи той.

Източник: в. "Позвънете новини"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Актуални теми
Парламентарни избори октомври 2024 г.
Отношенията София-Скопие
Отбелязване на Деня на Независимостта
Международен технически панаир 2024
Зима 2023/2024 г.
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: