© Народно дело | | Когато на улицата има дупка, нормално е да се направи кръпка. Целта на такъв малък ремонт е неравността да изчезне и да не създава проблеми на шофьорите и пешеходците. Варна обаче е пример как и след запълването с нов асфалт една дупка може да продължи да съществува. При това не къде да е, а точно на кръстовището до общината, буквално под прозорците на кмета.На снимката, която публикуваме, се вижда сравнително нова кръпка, направена уж качествено, с предварително изрязване на компрометирания участък от настилката. Дъждът обаче ясно показва, че върху запълнения участък се образува нова дупка, която стабилно се пълни с вода.
Локвата може и да не е проблем за колите и автобусите, но със сигурност създава неприятности за пешеходците, които трябва да я пресекат с лек подскок или леко встрани. Освен това трябва да внимават на какво разстояние са от локвата, ако се задава някой засилен шофьор, за да не бъдат окъпани с кална вода.
Подобни примери за улични ремонти, направени през пръсти, създават лошата слава на Варна като града с най-ужасни улици. За завишаване на контрола върху фирмите за поддръжка на улиците се говори непрестанно, но на практика подобни запълвания без необходимия ефект се отчитат като приключени без проблеми. Трябва също така да оценим факта, че понеже тази кръпка е точно под прозорците на кмета, тук все пак е положено някакво старание. В други райони се използва друга технология - минава камион, от каросерията му работник хвърля една-две лопати асфалт, след това през нея минава валяк и - готово, пътят е оправен.
Източник: в. "Народно дело" |