© Varna24.bg | | Дни преди пика на сезона курортите са празни. В сравение със същия период през миналата година се наблюдава значително занижен брой на туристите в Златни пясъци и Св. Константин. Това потвърди и председателят на Варненската туристическа камара доц. Марин Нешков."През този сезон има срив на три основните пазара у нас - Великобритания, Скандинавските страни и Германия", коментира Нешков. По думите му, основната причина за разочарованието на английските туристи са сделките с недвижимите собствености, които нашумяха миналата година. Бумът на британските туристи миналата година беше базиран на покупките на ваканционни селища. Посещаемостта на англичаните беше скочила с 50%. Некоректността от страна на строителите обаче разочарова жителите на острова. Когато англичаните се усетиха, настъпи тотален отлив ", обясни браншовикът. Той допълни, че това лято водещи туроператори във Великобритания отказвали да правят записвания за Северното Черноморие.
"Изгубихме скандинавския пазар заради миналогодишни криминални събития, свързани с техни граждани. Отразяването на инцидентите в тяхната преса направи антиреклама и доведе до рязък спад на скандинавските туристи", посочи председателят на камарата. Според него липсата на немски туристи пък е ехо-отзвук от минали години.
"Традиционно германците идваха първи, още в началото на сезона. Тук обаче им бучаха строителни машини и те се отказаха да ни посещават", коментира Нешков. Според него темповете на строителство по Северното Черноморие са се успокоили. Германските туристи обаче са останали с лоши впечатления отпреди няколко години.
"Въпреки че румънците запазват инвазионните си намерения у нас, идват късно", каза още Нешков. Той обясни, че се налага трайна тенденция като активен сезон да се оформят само юли и август. "Лятото започна отдавна, но фактически ние още не сме в активния сезон. Празните курорти са нормално явление за този период", смята браншовикът.
Нешков посочи и още един проблем. По думите му през последните години капацитетът на легловата база се е увеличил с три пъти. "Няма обаче как да нараснат потенциалните клиенти. Ние трябва да ги дърпаме от чужди пазари - Кипър, Турция, Гърция и Испания. Лошото е обаче, че ние нямаме национална реклама на туризма, която да е ефективна. Правим си и вътрешни проблеми с презастрояването", коментира Нешков. Той допълни, че всяко следващо легло е удар по цената на родния туристически продукт. "За да се напълнят хотелите на задна линия, се прави дъмпинг на цените и това вече важи даже и за утвърдените хотели, а не само за дребни браншовици", каза председателят на камарата.
"Прогнози все пак е рано да се правят. Опитът показва, че в морския масов туризъм важи поговорката - пилците се броят на есен", уточни Нешков.
Междувременно хотелиери по варненското крайбрежие отчетоха ръст на почиващите в средата на юни, в сравнение с миналата година. На Св. Константин отбелязват бум на ранните записвания. На Златни пясъци собственици също съобщават за пълни хотели. В противовес на изказванията им, търговците в курортите отчитат значително по-ниски обороти в обектите си, в сравнение с миналата година.
Източник: в. "Позвънете новини" |