Вече работят приемните във Варна, Бургас и Приморско. До 10 юни ще започнат да функционират и временните приемни в "Албена", "Златни пясъци", "Слънчев бряг" и Созопол, съобщават от Комисията за защита на потребителите /КЗП/. Целта е да се осигури възможност на туристите да поставят своите въпроси или да потърсят съдействие от представител на КЗП близо до мястото, където почиват. Практиката показва, че по такъв начин много от възникващите проблеми се решават на място за часове.
През 2011 година временните приемни на КЗП по Черноморието са посетили 285 потребители. Най-честите оплаквания на туристите са рекламации за нощувки в хотели, предоставяне на услуги в некатегоризирани туристически обекти или несъответствие на услугите с категорията на обекта. Други сигнали са свързани с нерегламентирана туристическа дейност с микробуси, невъзможност да се използва свободната зона на плажове, липса на грамажи в менютата и заплащане за ползване на тоалетна в заведения. При извършените инспекции по сигналите за нарушения са съставени 51 акта.
От КЗП напомнят, че за цялата 2011 г. са извършени 8359 инспекции за спазване изискванията на Закона за туризма. Част от констатираните нарушения са необявени на видно място цени на нощувки и на услуги в хотели, предоставяне на туристическа услуга в некатегоризиран обект, липса на меню с цени и грамажи и неизложено удостоверение за категоризация.
Източник: БГНЕС