Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Линейките във Варна закъснявали заради капризни пациенти
Автор: Екип Varna24.bg 12:18 / 19.10.2016Коментари (0)1110
© Varna24.bg
Работата на спешните медици се затруднява от изключително многото повиквания, които са фалшиви, или не касаят спешни състояния. Често на тел. 112 звънят пациенти, които нямат лични лекари или пък не желаят да чакат на опашки пред кабинетите. Именно такива злоупотреби биха се избегнали с въвеждането на протоколи с въпроси за определяне спешността на всеки сигнал, коментира пред Дарик д-р Десислава Кателиева - председател на Националната асоциация на работещите в спешната помощ.

Това е установена световна практика, при която на пациента се задават систематизирани въпроси както за прецизиране степента на спешност, така и свързани с инструктирането на близките как да реагират при спешен случай до пристигане на медицинския екип, обясни медикът.

В протоколите се предвижда разделяне по три кода - червено, жълто и зелено, за да се даде приоритет на пациента в животозастрашаващо състояние пред обслужването на всички останали. Въвежда се правилото до 8-мата минута линейката да пристига при болни с риск за живота, до 20-тата - при такива, които могат да прерастнат в животозастрашаващи, и до 2 часа да се обслужват повиквания, които не са спешни. По този начин ще се осигури бърза и навременна медицинска помощ на нуждаещите се, обясни д-р Кателиева.

"Истинските спешни, животозастрашаващи състояния, които са код червено, в действителност са от 5 до 15 процента. В момента, в така организираната ни спешна медицинска помощ да обслужваме всички до 20-тата минута, ние практически закъсняваме за тези, които имат своите фатални 8 минути. Това е една от причините за това, че често сме обект на жалби от пациенти и техни близки, че не оказваме навременна помощ", добави специалистът.

За момента няма система фалшивите сигнали, които постъпват на тел. 112, да бъдат диференцирани. Достъпът до спешна помощ е най-лесен, тя се ползва и като вариант от неосигурените пациенти, заяви д-р Мая Рашева - шеф на Областната спешна помощ. Според нея е редно злоупотребяващите със спешния телефон да бъдат санкционирани.

"След като официално бъдат въведени тези протоколи и с възможностите на софтуерната система, която тепърва ще се изгражда, ще се прави регистър на такива неоснователни повиквания, след което ще се вземат мерки за намаляване на броя им", посочи тя.









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Бюджет 2025
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Зима 2024/2025 г.
51-ото Народно събрание
Газови доставки
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: