Образът на Чо-Чо сан, за която животът губи смисъл без голямата любов, ще пресъздаде очарователната Цветелина Малджанска, а в ролята на Пинктертон ще й партнира любимият варненски тенор Арсений Арсов.
Останалите солисти: Венцеслав Анастасов (Шарплес), Бойка Василева (Сузуки), Пламен Долапчиев (Горо) и др.
Завлядян от личната драма на японската девойка, обрисувана в пиесата "Гейша" от Дейвид Беласко, която Пучини гледа в лондонските театри, той решава да композира опера по същия сюжет. Луиджи Илика и Джузепе Джакоза се залавят с либретото и скоро Пучини написва първото действие, преди окончателно да е готов текстът на цялата опера. В музиката си Пучини използва материал от своите задълбочени проучвания на традиционен и съвременен японски фолклор, както и някои напеви, предоставени му от жената на японския посланик в Рим. За разлика от драмата на Беласко, в операта на Пучини Пинкертон не е отрицателен герой, а носи чертите на трафаретния оперен любовник. Партитурата на "Мадам Бътерфлай" е завършена в края на 1903 г., а на 17 февруари 1904 г. следва и премиерата в миланския театър "Ла Скала". За голяма изненада на поклонниците на Пучини, новата му опера се посреща с негодувание. Пучини се съгласява с предложението на издателя си да преработи операта от две в три действия, като прибави нови музикални епизоди, сред които прочутата ария на Пинкертон. Новата редакция на "Мадам Бътерфлай" пожънва огромен успех на премиерата в град Бреша, след която започва шествието й по световните оперни сцени.