Той обяснява ниските цени на своя обект с по-малки маржове, а печалбата - от големия оборот.
Бизнесменът твърди, че зарежда от всички дистрибутори и след навлизането му на този пазар се е сблъскал с първосигналната реакция на останалите търговци. По думите му върху дистрибуторите е имало натиск да не му продават горива.
"Не очаквах, че световни компании могат да реагират така, но явно такова е нивото в българските им офиси", добави Марешки.
Според него еднаквите цени на горивата показват, че между веригите е имало гласна или негласна договореност. Картелно споразумение трудно можело да бъде доказано, но правителството може да направи регулации и да не се продава на високи цени, като определи максимален праг. Такъв е и първият въпрос в инициираната от бизнесмена подписка за провеждане на референдум.
Бизнесменът очаква кабинетът и парламентът да се съобразят с желанието на българските граждани за по-евтини горива, тъй като "никой няма да търпи във Варна дизелът да струва 1,59 лв., а в София -1,99 лв".
Досега са събрани 300 000 подписа, а до изтичане на крайния срок Марешки очаква те да станат най-много 400 000. Това обаче няма да бъде достатъчно за провеждането на референдум и бизнесменът възнамерява да стартира нова подписка през пролетта. Той отчита като грешка, че сегашната кампания е съвпаднала с коледните и новогодишните празници.
Марешки добави, че бяга от политиката, а организирането на подписката било обществена дейност. Според него нямало смисъл да участва на последните местни избори, тъй като кметът го избирала системата. Кирил Йорданов още щял да управлява Варна, ако не е бил развенчан на предизборните дебати през 2011 г., смята бизнесменът, който тогава стигна до балотаж.