Мартин Димов: Ако искаме да върнем на Варна облика на истинска морска столица, градът трябва да се разраства и да просперира
Мартин Димов е роден на 20-ти декември 1980 г. в град Русе. Завършил е средното си образование в Техникум по строителство "Васил Левски“ във Варна със специалност "Строителство и архитектура“. Започва професионалното си развитие през 2003 г., като мениджър "Продажби и корпоративни клиенти“ в областта на хидроизолационните материали и системи. Завършва бакалавърска програма "Строителен бизнес и предприемачество“ в Икономически университет –
Варна и магистратура по корпоративен бизнес и управление. Над 15 години професионален опит като управител на търговски дружества му помагат да натрупа знания и опит в управлението на човешки и финансов ресурс.
Мартин Димов е семеен с две дъщери.
Какво повлия решението Ви да се включите в листата за общински съветници на коалиция "Алтернативата на гражданите“?
Общо е схващането ни, че трябва да правим неща, не за себе си и за личен интерес, а за на нашия град. Затова сме се събрали хора с постигнати успехи, с визия и обща посока на мислене.
Кой са най-наболелите проблеми на Варна, според Вас?
Проблемите на Варна разглеждам в две основни направления – текущи и стратегически, като и двата вида са еднакво значими за варненци.
Първата група текущи проблеми са свързани с изграждането и поддържането на съществуващата инфраструктура и прилежащи комуникации, с облагородяване на междублоковите пространства и зелените площи, неосветените улици по квартали и ежедневното поддържане на чистотата в града. В тази група проблеми са и тези със спортните площадки, спортните бази за подрастващи, тротоарите, велоалеите, липсата на адекватен транспорт, включващ и техника, и маршрути, и график, и спирки.
Втората група – стратегически проблеми са по множество направления, от които бих искал да откроя на първо място адекватното изграждане и поддържане на градската инфраструктура, и връзката ѝ с републиканската пътна мрежа.
Защо е толкова важна инфраструктурата?
Ако разглеждаме градът като жив организъм, инфраструктурата е неговата кръвоносна система и затова изграждането на нова и поддържането на съществуващата е жизненоважно стратегически. От тук и необходимостта от постоянна и ежедневна работа и натиск върху държавния апарат, за да не боксува в работата си по продължаване на изграждането на магистрала "Хемус“ и проектирането и доизграждането на магистрала "Черно море“. Но с ясната нагласа, че само на държавата не може да се разчита, има спешна необходимост от специалисти в общинската администрация, които да се занимават с изготвянето на документация и кандидатстването за европейско финансиране, което да подпомага не само изграждането на инфраструктура, но и санирането на сгради, което е в непосредствена връзка с облика на Варна.
За сравнение Бургас с два пъти и половина по-малък сграден фонд, има 8 пъти повече завършени санирани сгради.
Да, но стана ясно, че проблемът с финансирането идва от липсата на достатъчно средства в държавния бюджет. Защо смятате, че може този проблем да бъде решен от общинската администрация?
Оплакванията, че държавата спира завършването и санирането на тези сгради е напълно неоснователно, защото в същия този Бургас финансирането в областта на санирането е 80% от европрограми и само 20% от държавния бюджет.
Как може Варна да върне славата си на морска столица и най-добър град за живеене?
Ако искаме да върнем на Варна облика на истинска морска столица, градът трябва да се разраства и да просперира, трябва да се развива, както редица големи европейски градове покрай водата – морето, езерото. В посока Девня и Провадия, трябва да се развива и разширява промишлената и индустриална част на града. Мястото е най-благоприятно за това, предвид локацията на пристанището, летището входът от магистрала Хемус и изходът към Бургас по ул. "Девня“. По този начин ще се раздели туристическата и индустриалната част на града и чрез транспорта, което ще облекчи и движението.
Какви са дългосрочните приоритети за развитието на града ни?
Друга тема в дългосрочен план, която неминуемо ще доведе до развитие и вдигане на стандарта на живот във Варна, е образованието. Необходимо е да работим за повишаване броя на студентите, като предоставяме облекчения и осигурим необходимата база за обучение и престой. Защото, в крайна сметка, те са потенциал от млади хора, които да останат в града и да го развиват. Един от начините за това е обособяването на студентски кампус с прилежаща инфраструктура. По мое мнение, това може да се планира в по-слабо развит район на града, който да получи своето естествено развитие.
Например в града ни има чудесни предпоставки за развитие в медицинския сектор, а именно наличието на медицински университет и университетска болница, а липсва висок стандарт на реализация на младите лекари и медицински специалисти. Какво имам предвид, не само Истанбул, а вече и Бургас са примери за това как успешно се развива медицински туризъм.
В града ни се обучават лекари и медицински специалисти. Създаването на условия за развитието на медицински туризъм ще подпомогнат не само тяхната реализация, но и ще породят необходимост от повече заведения, хотели и места за настаняване на потенциалните пациенти.
Липсата на подобна перспектива за развитие принуждава завършващите да напускат Варна и води до липсата на достатъчен брой висококвалифицирани кадри в лечебните заведения в града.
Тази констатация е плод на множество обсъждания и с моите колеги от листата на коалиция "Алтернативата на гражданите“ и в рамките на срещите ни с гражданите.
Проблемите за решаване не са само тези, но трябва да се започне от някъде.
ПЛАТЕНА ПУБЛИКАЦИЯ