Децата със специални образователни потребности развиват много по-добре своя потенциал в масови училища, отколкото в специализирани институции. Това мнение изрази Веселина Василева, кординатор на проект, насочен към обучение на учители за работа с деца с увреждания. Децата трябва да участват реално в учебния процес и за това не е достатъчно само да им се осигури достъпна среда. Нужно е да се изготвят подходящи учебни планове и програми, а преподавателите да подходят към тях с разбиране, посочи Василева. Заедно с експерти от Карин дом тя проведе обучение на учители от масови училища и детски градини, целта на което бе да се обменят добри практики. Идеята е педагозите да се запознаят с ефективността на фокусирания върху детето подход, който е ключов момент в тяхното приобщаване.
Проектът на Карин дом се финансира от Институт „Отворено общество". Той ще продължи десет месеца, като през това време ще се организират поредица кръгли маси по проблема, както и дни на отворените врати в училища и градини за семействата на деца със специални образователни потребности. Предвидено е и издаването на информационни брошури, които да се раздадат в учебните заведения.
Източник: в. "Позвънете новини"