Става въпрос за около 67 хил. клиенти на "Енерго Про" във Варна, които са около 5% от клиентите на дружеството, съобщи Теменужка Петкова. При тях е извършено извънредно отчитане и така те са получили фактури за два периода - от 23.11.2014 до 21.12.2014 и от 22.12.2014 до 12.01. 2015 г. От дружеството са уверили, че второто отчитане е направено, за да се спази нормативното изискване периодът на отчитане да не е по-дълъг от 31 дни.
От нормативна гледна точка това не е незаконно, поясни министър Петкова, но класифицира тази възможност като несъвършенство на законовата база и недобра преценка от страна на електроразпределителното дружество, че извънредното отчитане ще създаде неудобство у абонатите на Енерго-Про, тъй като падежът за плащане на двете фактури настъпва на една и съща дата - 10 февруари 2015 г.
След активната си комуникация с ръководството на "Енерго про" министър Петкова е получила уверение, че плащането по втората фактура ще бъде разсрочено и дружеството ще предприеме кампания, за да информира всеки свой потребител за възможностите да не се натоварва бюджетът му.
Контролните органи на Министерството на енергетиката в лицето на дирекция "Сигурност на енергоснабдяването" ще проверят измервателните уреди и на трите електроразпределителни дружества, като първите проверки ще бъдат извършени в "Енерго про", съобщи министър Петкова. Тя е поканила ръководствата на ЧЕЗ, ЕВН и Енерго про на среща в Министерството на енергетиката, за да търсят заедно взаимноприемливи решения. "Ако има несъвършенства в нормативната уредба, съм готова да ги обсъдим и, ако трябва - да я променим", заключи министър Петкова.
Тя призова Държавната комисия за енергийно и водно регулиране да предприеме необходимите действия и в рамките на своите правомощия да провери коректността на издадените фактури за използваната електроенергия.