Възлагането е било на 13 май. След катастрофата е трябвало да има добра координция, за да се предотвърди асфалтирането. Никой не би укрил нищо по този случай. Важно е да създадем условия, за да се изяснят причните. Този участък е посечен като необходим за ремонт, но е трябвало да се изчака, за да няма съмнение в нашата работа. Това коментира в служебният министър на регионалното развитие и благоустройството
Виолета Коритарова.
Едни от основните действия, които ще бъдат предприети е осигуряване на безопасност на критичните точки на пътната инфраструктура, почистването на треви и храсти, възстановяване на пътната маркировка и липсващите пътни знаци, премахване на елементите, които пречат на видимостта на кръстовищата, поясни Коритарова в ефира на обществената телевизия.
"Състоянието е критично навсякъде. Социалните мрежи изобилстват със снимки, които фокусират нередности по пътищата. Затова нашата цел е да можем максимално бързо да предприемем най-неотложните действия. Пътищата няма да се оправят с магическа пръчка и за кратък период от време, но трябва да се започне тяхното поддържане", добави регионалният министър.
По думите ѝ, пътищата у нас не са ремонтирани през последните 3 години. В този период няма действащи договори за текущо поддържане на пътищата.
"Извършвани са само аварийни ремонти, но за съжаление и там финансовият ресурс вече е изчерпан. Затова първото нещо, което съвсем отговорно реших беше възстановяването на работата за избор на изпълнители", каза още
Виолета Коритарова.
МРРБ трябва да плати 200 милиона лева на строителни фирми за извършени дейности по договори за пътно поддържане, а лихвите по тях са още почти толкова, уточни Коритарова.
Регионалният министър каза още, че автомагистрала "Тракия" има нужда да се ремонтира в участъци в областите Сливен и Ямбол, но това ще стане след края на активния туристически сезон, за да не се създават тапи по пътищата и да няма задръствания през лятото.