Автобус с холандска регистрация вози пътници по линия № 109, обслужвана от общинската фирма "Градски транспорт", забелязаха граждани. Те останали изумени от това, че номерът на превозното средство не е български и дори заподозрели, че става въпрос за някакъв вид незаконен превоз. От общинското транспортно дружество обаче разбулиха мистерията и признаха, че автобусът може да се смята за техен, въпреки че на практика е собственост на фирма, търгуваща с автомобили.
Прокуристът Веселин Михайлов обясни, че возилото, което върви и по линия № 9, било дадено на фирмата един вид за пробна експлоатация. Автобусът е произведен през 2005-а, а търговецът, който го дал на фирмата, се надявал да получи поръчка за доставка на още такива. Затова и използването му се води нещо средно между реклама и тест драйв. Преди да дойде във Варна, "холандецът" обикалял бургаските улици.
Според Михайлов това, че регистрацията му не е българска, не е проблем. "Все пак говорим за Европейски съюз, във всяка държава изискванията са еднакви", коментира той.
Съвсем на друго мнение обаче са таксиметровите шофьори. "Нас ни товарят с какви ли не изисквания, а пускат автобуси, които дори не са регистрирани у нас, да возят пътници", коментира техният местен синдикален лидер Димчо Иванов. Той добави, че би му било интересно как, кога и при какви условия въпросният автобус е минал технически преглед
Нарязването на няколко бракувани автобуса и на стара пароцентрала даде глътка въздух на общинската фирма "Градски транспорт", която в последната година буквално се бори за оцеляване. 10-те негодни за употреба возила са внесли 50 хил. лв. в касата на дружеството. Колко пари то е получило от събарянето на парния котел и свързаните с него съоръжения не е съвсем ясно, но прокуристът на фирмата инж. Веселин Михайлов каза, че от него за скрап са отишли 40 тона метал.
От дружеството се похвалиха също, че след уволнението на 15 работници кражбите на гориво са спрени. За полугодието разходът на дизел бил понижен със 150 000 литра в сравнение със същия период на 2010-а. От "Градски транспорт" съобщиха също, че в ход са пуснати 7 автобуса, държани като резерва в гаража на дружеството. Пет от тях са от уж "нерентабилните" возила марка "Рено", чието купуване бе използвано като претекст за политическия арест на лидера на БСП - Варна, Борислав Гуцанов.
Източник: в. Народно дело