Кога ще заработи високоскоростното трасе за автобусите във Варна? Кога ще бъде пусната в действие новата билетна система в морския град и варненци ще пътуват с един билет по две и повече линии? Защо не работят таблата по спирките? На тези и още въпроси днес не можаха да дадат еднозначен отговор ръководителите на проекта "Интегриран градски транспорт" във Варна, предаде репортер на Varna24.bg.
Любопитството на репортерите остана незадоволено по време на среща, на която бяха представени новите 15 автобуса за нуждите на градския транспорт в града.
Инж. Бистра Димова – ръководител на проекта във втората му фаза, обясни, че тепърва в града предстоят още ремонти във връзка с реализирането на проекта. Втората фаза на "Интегриран градски транспорт" е на стойност 39 млн.лв.
В следващите месеци варненци ще трябва да изтърпят реконструкция на бул. "Осми приморски полк" в участъка от бул."Васил Левски" до бул. "Христо Смирненски", включително ремонт на пътен възел "Виница", реконструкция на бул. "Васил Левски" в участъка от ул. "Подвис" до бул. "Осми приморски полк". От септември започват ремонти и по бул. "Съборни" и реконструкция на бул. "Народни будители", който ще започне от Аспарухов мост и ще стигне до кръговото движение на бул. "Мара Тасева", обясни инж. Димова.
"Интегрирания градски транспорт е процес, който се постига поетапно. Този проект цели надграждане на предходния. Аз съм ръководител на втория етап, затова не мога да коментирам първия. Този втори етап трябва да приключи на 19 януари 2021 г. В този етап е предвидено и въвеждането на още четири компонента. Това са информационните табла, които ще се поставят на още 50 спирки, кръстовищата по бул. "Сливница" ще бъдат с видеонаблюдение, което ще направи нова зелена вълна и изграждането на 25 интелигентни пешеходни пътеки", обясни още Бистра Димова.