Много от жалбите до КЗП от Варна се отнасят за рекламации на дефектни стоки или некачествени услуги

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
09:59 / 08.03.2016
1038
Около половината от жалбите, постъпили в Комисията за защита на потребителите в региона на Варна през миналата година, се отнасят за рекламации на различни дефектни стоки или некачествени услуги. Това каза за "Фокус" - Варна Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП). 

"Както в страната, така и във Варненски регион, хората най-често ни търсят при проблеми с телекомуникационни услуги, с обществени услуги, където оперират т. нар. естествени монополисти, при проблеми, свързани с битови уреди и такъв тип услуги. Ние предприемаме действия по всяка една жалба, за региона на Варна през миналата година те са над 2000. В резултат на нашите проверки са съставени над 250 акта за извършени констатирани нарушения. Най-често те са свързани с рекламации и с това, че търговците се опитват да избягат от отговорността, която имат по закон - да удовлетворяват претенциите на потребителите, когато става дума за дефектни стоки, няколкократни ремонти. 

След третата рекламация търговецът е длъжен да възстанови парите на потребителя или да предложи замяна с друга стока. Ако все пак стоката има такъв дефект, че би могла да бъде употребявана по предназначение, да бъде направен отбив от цената. Това е най-честия сегмент, в който потребителите имат проблеми и се нуждаят от нас, за да можем ние да реагираме и да им помогнем да решат тези свои проблем. Други области, в които сме сезирани, това са терена на бързите кредити, но тук за региона на Варна имаме сравнително малко жалби и сигнали - около 15. 

Има постъпили и около 10 жалби и сигнали, свързани със съмнение за наличие на пазара на различен тип опасни стоки, основно за детски облекла и обувки", допълни Димитър Маргаритов. По думите му, през миналата година около 70% от жалбите по проблеми от компетенциите на институцията са решени в полза на потребителите. "Ние все още обобщаваме данните от всички проверки в област Варна и страната, но процентът на удовлетворените потребители е около 70%. Това е добра тенденция и много задължаващо. Ще продължим със съответната отговорност и грижа да се отнасяме към всички проблеми, за които сме сезирани", подчерта той.

Виж коментарите (0)
Още новини от Новини от Варна:
Закърпиха положението в район "Одесос"
За десета поредна година във Варна се захванаха със спагетите
Ще духа умерен до силен вятър по Черноморието днес
Важна статистика за пенсиите у нас
Надраскаха графит, посветен на НАТО във Варна точно преди открива...
Варненски ученици разбраха какво е правосъдие


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).