Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Много от жалбите до КЗП от Варна се отнасят за рекламации на дефектни стоки или некачествени услуги
Автор: Екип Varna24.bg 09:59 / 08.03.2016Коментари (0)1038
©
Около половината от жалбите, постъпили в Комисията за защита на потребителите в региона на Варна през миналата година, се отнасят за рекламации на различни дефектни стоки или некачествени услуги. Това каза за "Фокус" - Варна Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП). 

"Както в страната, така и във Варненски регион, хората най-често ни търсят при проблеми с телекомуникационни услуги, с обществени услуги, където оперират т. нар. естествени монополисти, при проблеми, свързани с битови уреди и такъв тип услуги. Ние предприемаме действия по всяка една жалба, за региона на Варна през миналата година те са над 2000. В резултат на нашите проверки са съставени над 250 акта за извършени констатирани нарушения. Най-често те са свързани с рекламации и с това, че търговците се опитват да избягат от отговорността, която имат по закон - да удовлетворяват претенциите на потребителите, когато става дума за дефектни стоки, няколкократни ремонти. 

След третата рекламация търговецът е длъжен да възстанови парите на потребителя или да предложи замяна с друга стока. Ако все пак стоката има такъв дефект, че би могла да бъде употребявана по предназначение, да бъде направен отбив от цената. Това е най-честия сегмент, в който потребителите имат проблеми и се нуждаят от нас, за да можем ние да реагираме и да им помогнем да решат тези свои проблем. Други области, в които сме сезирани, това са терена на бързите кредити, но тук за региона на Варна имаме сравнително малко жалби и сигнали - около 15. 

Има постъпили и около 10 жалби и сигнали, свързани със съмнение за наличие на пазара на различен тип опасни стоки, основно за детски облекла и обувки", допълни Димитър Маргаритов. По думите му, през миналата година около 70% от жалбите по проблеми от компетенциите на институцията са решени в полза на потребителите. "Ние все още обобщаваме данните от всички проверки в област Варна и страната, но процентът на удовлетворените потребители е около 70%. Това е добра тенденция и много задължаващо. Ще продължим със съответната отговорност и грижа да се отнасяме към всички проблеми, за които сме сезирани", подчерта той.








Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
51-ото Народно събрание
Грипна епидемия обхвана страната
Катастрофи в България
Коледно-новогодишни празници 2024/2025
Бюджет 2024
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: