Е.ОН България не е издавала фактура на стойност 19 милиона лева, съобщиха от дружеството. Клиентът е просрочил задължението си за февруари, чийто срок на плащане е бил 25 март. Изпратено му е предизвестие, с което по още един начин му е напомнено, че има забавено плащане. При отпечатването на предизвестието се е получило грешно форматиране на цифрата, задължението се е форматирало в датата 1900-03-21 (отпечатано като 19 000 321 лв). В базата данни на компанията не съществува задължение в размер на 19 милиона лева. На клиента е обяснено какъв е размерът на сметката му от оператор в телефонния център.
В базата данни на компанията не би могла да съществува сметка на битов клиент в такъв размер. Всяка сметка над 300 лева на битов клиент се проверява повторно.
През март компанията е отпечатала над 82 000 предизвестия за просрочени задължения. Техническата грешка при форматирането е установена при 98 клиента (0,1% от всички изпратени предизвестия за месеца). Процесът на разпечатване на тези писма е автоматизиран и те не се подписват от служители. След установяване на грешката е започнало поетапно уведомяване на клиентите, които са оставили в базата данни телефон за връзка. Е.ОН България поднася извинение на клиентите, които са получили така отпечатаните предизвестия, и им напомня, че служителите в телефонния център и в центровете за обслужване на клиенти са на тяхно разположение, в случай че имат запитване относно размера на техните задължения.
Източник: в. Народно дело