© Varna24.bg | | Инцидентът, при който дете беше ударено от джет преди два дни провокира проверка кой контролира състоянието и използването на джетовете в разгара на сезона. Концесионерите на плажовете са тези, които сключват договори с фирми за водни атракциони. Според изискванията джет зоните трябва да са отделени с т.нар. мантари от местата, където се къпят хората. Разрешителното и контрола върху дейността се извършва от Морската администрация."По принцип основният контрол трябва да става от инструкторите, които са назначени към съответните фирми, които предлагат джетове за спортни развлечения. Малко са хората с които разполагаме, за да водим непрекъснато контрола върху джетовете", обяснява капитан Александър Първанов, изпълнителен директор на Морска администрация.
Техническата изправност на съоръженията е отговорност на собственика на джетовете. Комисията за защита на потребителите пък трябва да следи за това дали инструкторите дават точни указания на хората, решили да покарат джет. Нерядко обаче в морето влизат хора със собствени джетове, без на плажа да има отделена зона за това.
"Тези лица, които са упълномощени да ръководят дейностите на плажа са тези, които трябва да го предупредят да не прави това нещо", смята областният управител на Варна Данчо Симеонов. Оказва се, че независимо дали плажът е охраняем или не, отговорността и контрола се поделя между няколко институции.
"Концесионерът трябва да отговаря за едни неща, Морска администрация да контролира джетовете. Евентуално джетовете като влязат по-навътре би трябвало Гранична полиция да се намеси. И всъщност, в цялата тази многостранна отговорност понякога се получава безотговорност", добавя Симеонов.
В крайна сметка отговорността трябва да е на онзи, които се качва на джета. И на всички останали, които трябва да се пазят от тях.
Източник: bTV |