По принцип в такъв договор се предвижда при плаване във военноопасни зони да се плаща двойно, плащат се не по-малко от 5 дни. Застрахователната компания "Лойд" определя дали зоната е такава. Тогава тя иска по-високи премии за застраховането на товарите. Морякът може да премине само за ден през военна зона, но трябва да получи двойна надница най-малко за пет дни. Ако дните са повече, плаща се за колкото са, като възнаграждението е увеличено по две.
При настъпване на смърт или трайна загуба на трудоспособност във военна зона обезщетенията се удвояват. Обичайното ниво за офицерския състав за подобно събитие е 120 000 долара. Значи сумата трябва да стане 240 000 долара. Такива нива са одобрени от Международната федерация на транспортните работници в Лондон.
Моряшкят професионален съюз във Варна е постигнал с Параходство БМФ 60 000 евро ниво за обезщетение на моряк при смърт или трайна загуба на трудоспособност . Тази премия трябва да бъде умножена по две, ако събитието е настъпило във военна зона. Дава се възможност, ако морякът не иска да работи в такава зона, временно да бъде сменен, каза синдикалистът.
* Според Международната федерация на работниците в транспорта със седалище в Лондон един флаг става "удобен", когато работодателят, моряците и националността на кораба са различни. Тогава могат да се наемат екипажи и с двойно по-ниско заплащане. Всъщност "Зодиак" е израелска фирма с представителства в родината си, Сингапур и Лондон, където ползва промените в британското законодателство", добавя Иван Велков. На родни кораби могат да се наемат само българи и граждани на ЕС.
Източник: в. "24 часа"
Още по темата (149): | |