ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
На среща във Варна математици обявиха, че ще има нов метод на преподаване | ||||||
| ||||||
Едни от основните теми, обект на дискусия по време на събитието, бяха рекордно ниските резултати, отчетени на тазгодишните матури, причините за това и как този проблем да бъде решен в най-кратък срок. Експертите припомниха, че през 2016-та от общо 53 212 кандидат-гимназисти, 3881 са получили крайна оценка "слаб", като този брой е почти два пъти по-голям от миналогодишния, а резултатите са най-лошите от седем години насам. За сметка на това, пълните шестици по математика са едва 37. "Отговорност на преподавателите е да адаптират материала според възможностите на децата в класа. Ролята на учителите се засилва. Те трябва да бъдат мотивирани да повишават квалификацията си, да използват нетрадиционни, интерактивни методи в часоветеси" -каза Маня Манева - главен експерт в дирекция "Съдържание на предучилищното и училищното образование" в МОН. Експертите участваха и в квалификационни курсове "Стратегии за учебно мотивиране" с лектор проф. д.п.н. Николай Колишев; "Използване на облак технологиите в работата на експерта" с лектори: гл. ас. д-р Елена Колева, ас. Севдалина Георгиева и "Създаване на креативна мотивираща среда в часовете по математика и информационни технологии" с лектор Вяра Николова. "В момента, имайки предвид с какви темпове се развиват света и науката около нас, достъпът до информация, който всяко дете има, шаблонната системата, по която продължават да се обучават учениците в училище води до голо запаметяване, бърза умора и отегчение, кратко запомняне и забравяне, голям обем на домашни работи, които не се изпълняват, апатия, бездействие, дори обезверяване в собствените възможности както у учениците, така и у преподавателите", сподели Вяра Николова - сертифициран Сугестопедагог, собственик и преподавател по математика в Учебен център "Материка", гр. Варна. "Училището не трябва да е място, където подготвяме детето за бъдещия живот, тъй като то е самият живот. Живот, в който ученикът усвоява основни знания и умения, но и формира отношението си към всичко, което го заобикаля, изграждайки ценностната си система. Но това може да се постигне само с помощта на учител, който дарява своите ученици с усещането за сигурност и любов, стабилизира чувството им за самоценност, подхранва позитивна мотивация за работа и изгражда среда за адекватна самостоятелна изява на всяко дете, отчитайки че той има сериозен потенциал и енергия да постигне своите "върхове", допълва Николова. Семинарът завърши с поставени високи цели като всички експерти бяха единодушни, че новото време, в което живеем изисква осъвременяване на методите за обучение, подготовка на изцяло нова методология и не на последно място, воля у учителите да променят установената форма на преподаване. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Виктор и Беба отново заедно
08:46 / 29.11.2024
Дружество край Варна закупи модерна земеделска техника с евросредства
08:19 / 29.11.2024
Коледният базар на пл. "Независимост" във Варна се завърна
11:58 / 01.12.2024
Закърпиха положението в район "Одесос"
14:10 / 30.11.2024
Пожар в центъра на Варна!
15:45 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0888 53 26 24
novini@varna24.bg
©2008 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Varna24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Varna24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: