Тук няма улична регулация, но още преди десетина години със собствени средства сложихме траверски, посипахме черния път с чакъл, за да можем да се придвижваме. Не искаме асфалт, достатъчно е черният път отново да стане такъв, какъвто беше, преди да започнат изкопните работи, коментираха хората. Те твърдят, че от ВиК не са спазили уговорката да засипват с чакъл всеки метър от трасето, където вече са приключили работа. Живеещите упрекват работниците от дружеството, че вместо да изнасят калните маси, ги разстилат по пътя и това напълно е блокирало придвижването в района.
Прокопаванията продължиха прекалено дълго, не се работи съвестно, роптаят хората и заплашват, че ако не бъдат предприети мерки, за да се облекчи положението им, ще започнат гражданско неподчинение. Ще затворим Околовръстното, заканиха се изнервените варненци. Някои пресметнаха, че първите багери дошли още на 26 октомври и вече месеци наред са принудени да ходят с гумени ботуши.
За направените изкопи нямало обозначения и вече няколко души пропадали в тях, като, за щастие, се измъквали невредими. Това обаче не важи за автомобилите на собствениците на имоти в района. Всеки опит да се изкачим с колите си по калния баир обикновено завършва със сериозни щети, разказаха те. Тези дни просто минах върху предната броня на автомобила си, която е паднала, докато съм правел маневри в калта, сподели един от потърпевшите. Други пък изтъкнаха, че ситуацията е създала много проблеми с доставките в местния хранителен магазин, а трети роптаеха, че болните им близки са били лишени от медицински грижи. Самотна старица останала без помощ, след като няколко жени отказали да се грижат за нея, за да не се налага да се катерят по калния баир. Не мога да заведа оперирания си баща на лекар, жалва се една от жените, а нейна съседка заяви, че няколко семейства временно са спрели децата си от предучилищни занятия. За учениците е истинско изпитание да отидат навреме за учебните часове, коментираха хората и обявиха, че мястото е станало абсолютно недостъпно за линейка, пожарна, полицейска кола или такси. Ако се случи нещо, само с БТР могат да ни се притекат на помощ, с горчива самоирония заявиха мнозина.
15 семейства твърдят, че наплатили по 7000 лв. на инвеститора, построил кооперацията, за да се включат в проекта за битовата канализация. Обектът е дълъг 811 м и струва около 280 000 лв., заявиха те, като изтъкнаха, че открай време са били принудени сами да си създават по-добри условия в района. Сами се погрижихме за тока и водопровод си изградихме, така както и път се постарахме да си направим, посочиха живеещите в отцепената от калта част на ул. "Подвис".
Те не разчитат на помощ от администрацията на район "Приморски". Оттам им казали да контактуват с техническия надзор на фирмата изпълнител на проекта и посъветвали собствениците да се организират в сдружение. С това обаче се изчерпват всички опити на потърпевшите да потърсят съдействие от представили на институциите. Надяват се медиите да вдигнат шум, защото след интерес от тяхна страна горната част на пътя започнала постепенно да придобива предишния си облик.
Нямаме вяра на институциите, никой не мисли за нас, всички са корумпирани, категорични са хората. И може би нямаше да бъдат прави, ако с калта се изчерпваха всички проблеми в района. Оказа се, че те от години плащат такса смет, защото ги таксуват като ІІІ градска зона, но реално в тази част на ул. "Подвис" няма сметоизвозване и хората си носят торбичките с боклука до града. Там няма и пощенски услуги - всички получават писмата си при роднини или приятели. И докато споделяха несгодите си, изведнъж се оказа, че всъщност по документи дори не живеят на една улица - някои се водят на "Подвис", други - в "Изгрев" І, а трети в местността Малка Кокарджа. И за капак на всичко... заваля.
Източник: chernomore.bg