Тя поясни, че комисията има за цел да защити единствено правата на потребителите, като се увери, че неравноправните клаузи ще отпаднат от договора.
Както "Позвънете Новини" вече писа, според една от постановките на контракта, за да се присъедини към мрежата, клиент трябва да предостави набор от задължителни документи. В противен случай електроразпределителното дружество си запазва правото да откаже включване на клиента към мрежата. В условията обаче не е изрично упоменато кои точно са документите, изисквани от Е.ОН. Това е в нарушение на Закона за защита на потребителите, защото при тълкуването на условията се създават възможности за различни практики и така се затрудняват потенциалните клиенти.
При проверката си защитниците на потребителите открили и две клаузи, които категорично са в противоречие на Закона за задълженията и договорите (ЗЗД). В договорните условия на Е.ОН е записано, че при неспазването им по вина на дружеството, клиентът има право да дири правата си в срок до 90 дни. Това е нарушение на ЗДД, където е установен давностен срок 5 години за главници и 3 години за лихви.
Източник: в. "Позвънете новини"