Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Над 10 водни клопки заплашват колите по магистрала "Хемус"
Автор: Екип Varna24.bg 18:46 / 22.07.2010Коментари (1)828
© Varna24.bg
Много милиони губи отънялата ни и без това хазна заради системното подценяване на поддръжката на пътищата и градските улици. За това се сещаме едва когато се отчитат щетите от поредния порой, излял се над Варна, заяви дългогодишният пътен строител инж. Росен Колелиев, управител на "Пътища и мостове" ООД.

По неговите думи необичайните за сезона проливни дъждове показаха слабите места от липсата на поддръжка и ако не им се обърне внимание сега, те ще се изострят още повече през есента и зимата. За пример той даде липсата на нормално отвеждане на дъждовната вода - най-жестокия бич на пътната настилка, което е особено опасно извън града. Само по магистрала "Хемус" в участъка от Варна до Каспичан има над 10 участъка, които се превръщат във водни клопки за автомобилите, твърди инж. Колелиев.

Това са и местата, където винаги след дъжд стават тежки пътни произшествия (само на едно от тях имаше три катастрофи преди седмица). Възможно е да има и проектантска грешка при някои от тези участъци, защото водата в никакъв случай не бива да пресича пътното платно, каза пътният строител. Основното обаче, което се повтаря навсякъде, е занемарената поддръжка на крайпътната отводнителна система. Това се отнася за всички банкети, водостоци, мостови съоръжения.

Инж. Колелиев дава за пример Аспаруховия мост, който е много скъпо и сложно съоръжение, но никой не отделя нито лев за поддръжката му. Металната му конструкция, която е над силно агресивна среда, трябва периодично да се оглежда. Затова е нужно да бъде назначен човек или определена фирма, която периодично да проверява всички "тънки" места на съоръжението. Например, всеки стълб има 4 репера и по тях трябва да се следи дали няма слягане на основите.

Нещо, което не е правено от доста години насам, споделя пътният строител. Според него такова е положението и с 850-километровата пътна мрежа на Варна, която също се нуждае от целогодишен план за поддръжка. Той си спомня как преди години е имало система, която позволява да се види къде са възможните опасни и конфликтни ситуации. Това се е правело с помощта на специален коефициент, измерващ сцеплението на пътната настилка (вече забравен, а много важен за безопасността на движението).

Източник: в. "Черно море"









Зареждане! Моля, изчакайте ...
Горд член на "Глас народен", начело със Светльо Хиподилски! Бивши комунисти няма! Б(*П, ГЕйРБ, ДуПеСе и Атака - в Батака! Време е за промяна!
на 23.07.2010 г.
0
 
 
Коефициент... Да бе! Затова ли преди върху асфалта си оставяхте чакъла? Слава Богу тези отсечки понамаляха, остана старият път за Бъргас...
Коментарите са на публикуващите ги. Varna24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
ИЗПРАТИ НОВИНА
« Октомври 2024 г. »
пон
вто
сря
чтв
пет
съб
нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Виж още:
Актуални теми
ТВ и шоу сезон 2024/2025 г.
Мобилните оператори вдигат месечните абонаменти
Кабинетът "Желязков"
Ремонти във Варна
Световна черна хроника
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

Тарифи (виж)
Договори избори 2024

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Варненци във facebook
RSS за новините
Футбол на живо по телевизията
Статистика: