Строителството на пробива по бул. "Сливница" във Варна напредва с бързи темпове, научи Varna24.bg.
Той трябва да облекчи трафика и овладее задръстванията, както и да осигури бърз достъп до АМ "Хемус“. Новото трасе започва от бул. "Ян Хунияди" под парк-музей "Владислав Варненчик“ и ще стигне до ул. "Атанас Москов".
Кадри от птичи поглед, публикувани в групата "Мащабни строежи и ремонти Варна“ разкриват как тече изпълнението на проекта.
Общата дължина на новия участък от булеварда е 536 м. Бул."Сливница" е разположен радиално и свързва най-източната част с най-западната точка на града.
Към момента бул."Сливница" не е изграден, единствено в конкретния участък.
Това налага движението да се осъществява по други главни улици, като заобиколен маршрут, и в натоварване на съседни кръстовища, по изчерпана от капацитет улица - "Цар Освободител" в районите "Младост" и "Вл. Варненчик".
По бул."Сливница" приблизителната пропускателна способност за една пътна лента на движение е около 700 единици/час, за две ленти това са 1400 единици и всичко това, поради липсата на директната връзка, се затруднява и отлива през една лента на бул."Цар Освободител".
Изграждането на участъка ще ликвидира този проблем и ще осигури преминаването на автомобилния поток без "задръжки".
Пресичанията на новият участък с напречните районни артерии ще се осъществява със светофарни кръстовища, съществуващото на бул."Ян Хунияди" и нова светофарна уредба на бул."Ат. Москов".
Предвижда се в новият участък, с цел повишаване безопасността на движение, артерията да се изгради с две платна, всяко с по две ленти, както и с разделителна ивица.
В голяма част съществуващия булевард е без ивица, което в годините е доказало неблагоприятното влияние и създава риск за пътнотранспортни произшествия за движещите се.
Новият участък граничи с Парк-музей "Вл. Варненчик", емблематичен за нашия град. В тази връзка с проекта и реализацията му ще се осигурят пешеходните трасета и възможностите за достъпност до тази историческа забележителност.
Ще се изгражда нов плочест водосток с два отвора при преминаването на артерията над "Балъм дере", съществуващ такъв няма. По трасето на булеварда ще се изградят също и: ново улично осветление - съвременно с LED осветители, велоалейна мрежа, пешеходни трасета.
Зоната като устройствено планиране, в която се изгражда участъка от бул."Сливница", е Паркова зона за обществено обслужване, в която се устройват търговски комплекси, атракционни обекти и др. За района има влязъл в сила Подробен устройствен план, като основната артерия, извеждаща/довеждаща движението е именно бул."Сливница". В тази връзка инвестицията в подобряване инфраструктурата на района ще укаже изключително благоприятно влияние върху бизнеса и търговията в града.
В следваш етап с изграждането на рампа за връзка на бул."Ат.Москов" с АМ "Черно море", като естествено продължение на пробива на бул."Сливница", ще бъде създадена директна връзка и дублиране на сегашния единствен маршрут за директен изход от града.
Според проекта, който беше представен на сайта на Община Варна, общият брой на имотите, които са отчуждени в хода на изпълнението на проекта е 12 бр. - до 12 500 кв.м. земя, а разходите за придобиването на земята са в размер до 3 000 000 лв.
Стойността на проекта е 7 746 000 лв. От тях държавно финансиране в размер на 4 500 000 лв. Финансирането от Община Варна (съфинансиране) в размер до 3 246 000 лв. , инвестирани в проектиране и изграждане на светофари; авторски надзор; строителен надзор; разходи за отчуждителни процедури за придобиване на земя и сгради по проекта.