Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Анализи
Варна
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Общество
Бизнес
Криминални
Институции
Други
Читателски
Не е ясно кой ще строи атракционната зона
Автор: Екип Varna24.bg 09:59 / 23.07.2008Коментари (0)1422
© Varna24.bg
Не е ясно кой ще инвестира в територията, която ще се освободи след преместването на пристанище Варна Изток в кв. "Максуда". Това се разбра по време на среща между представители на Българска морска камара и председателя на Общинския съвет Борислав Гуцанов. На дискусията присъства и ръководителят на колектива, който изработва новият Общ устройствен план на града проф. Иван Никифоров. Морските бизнесмени попитаха Гуцанов кой ще инвестира в атракционната зона. Шефът на ОбС призна, че няма категорично становище по въпроса, но сподели, че съществуват няколко възможности. Една от тях предвижда създаването на дружество, в което държавата и общината да формират мажоритарен дял. Останалият пакет ще бъде предложен на морски фирми.

По време на срещата управителят на "Космос Шипинг" кап. Пламен Проданов, който е морски бизнесмен на 2007 г., повдигна въпроса относно целесъобразността на дълбоководния терминал, който е предвидено да се построи на терена на поделението, известно като "Пясъка". Кап. Проданов се аргументира, като сравни контейнерооборота, който преминава през Варна и Констанца. В румънския порт се обработвали 1,2 млн. TEU контейнери на годишна база, а във Варна едва 100 000.

Според Гуцанов, съоръжението е едно от най-необходимите към момента. Проектът се подкрепял и от Министерството на транспорта. По думите на председателя на ОбС, дълбоководният терминал може да се изгради в много по-кратки срокове в сравнение с този в "Максуда". По този начин може да се скъси с 3-4 години времето, предвидено за преместването на пристанище Варна Изток. Плановете предвиждат това да стане до началото на 2014 г. Първият етап от проекта, чийто формален старт ще бъде даден с подписването на меморандум между държавата и общината днес, предвижда построяването на 500 метра от терминала. Общата дължина на кейовата му стена ще бъде 1,4 километра. За реализирането на първия етап, Японската банка за международно развитие, която основно финансира съоръжението, ще отпусне 110 милиона евро, а българското правителство 50 млн. евро. За подписването на меморандума, с който се дава зелена светлина за преместването на пристанището и изграждането на атракционна зона на територията му, в морската столица ще пристигне лично министър-председателят Сергей Станишев.

По думите на Гуцанов, сегашната територия на порта ще премине в урбанизираната част на Варна, след като терминалът под "Максуда" бъде построен или когато отпадне необходимостта от съществуването на сегашните от първо до пето корабни места.

Източник: в. "Позвънете новини"









Зареждане! Моля, изчакайте ...

Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Актуални теми
Катастрофи в България
Почина Лиъм Пейн
Парламентарни избори октомври 2024 г.
51-ото Народно събрание
Бюджет 2025
назад 1 2 3 4 5 напред
Абонамент
Абонирайте се за mail бюлетина ни !
Абонирайте се за нашия e-mail и ще получавате на личната си поща информация за случващото се в Варна и региона.
e-mail:
Анкета
Как се справя Община Варна с овладяването на последиците от проливните дъждове?
Много добре
Добре, но можеше и по-добре
Не се справи
Пълна трагедия

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0888 53 26 24

novini@varna24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Статистика: