Консултантската фирма, която тепърва ще бъде избрана, ще е поредната, която ще работи с местната власт по проекта за интегриран градски транспорт. При самото му изготвяне Министерството на регионалното развитие и общината ни бяха консултирани от "РОМ Транспортейшън Енжиниъринг" от Израел, съвместно с българските фирми "Институт по транспорт и комуникации" ООД и "Трафикконсулт БГ" ЕООД като подизпълнители. Тяхната дейност ще се запомни най-вече с провалената сделка за купуването на частния превозвач "Транстриумф холдинг" от общинската фирма "Градски транспорт". Първоначално консултантите дадоха идея тя да бъде осъществена, но в следващ етап, когато вече се търсеше финансиране на покупката и при подписан предварителен договор за нея, те смениха позицията си. Даденото от консултантите становище, че сделка в крайна сметка не трябва да има, доведе до объркване сред варненските общинари и ръководството на "Градски транспорт". В крайна сметка бордът на общинския превозвач беше сменен. Дружеството обаче "увисна" с неустойка от 750 000 лв. по предварителния договор за купуването на "Транстриумф", като администрацията на Кирил Йорданов и Общинският съвет, доминиран от ГЕРБ, все още не са намерили решение на проблема.
Не могат да намерят читав шеф на транспортния проект
Нова и общо взето доста неочаквана трудност се изправи на пътя към реализацията на проекта за интегриран градски транспорт във Варна. Тя се състои в липсата на кандидат за негов ръководител, който да отговаря на необходимите за този пост критерии. За избора на такъв е проведен конкурс, на който са се явили двама участници, но в крайна сметка никой от тях не покрил условията да управлява оползотворяването на европейските средства на стойност над 100 млн. лв., съобщи общинският съветник от ГЕРБ Павел Христов. Той добави, че две седмици процедурата за избор на ръководител ще бъде подновена. Възможно е обаче някой от отхвърлените кандидати да обжалва резултата от първия конкурс, което да доведе до по-дълго забавяне на целия проект.
Източник: в. Народно дело