© Народно дело | | Движението на пешеходците в градски условия често се превръща в изпитание, дори когато те стриктно спазват правилата, вървят само по тротоарите и пресичат единствено на пешеходните пътеки. Така се получава, че на повечето места или плочките ще са разбити, или пък ще заети с плътно залепени до стените паркирани коли, които не трябва да са там. Освен това има и една друга опасност, която дебне пешеходеца, особено ако е по-висок на ръст. Става въпрос за твърде ниските пътни знаци, които понякога просто пречат, вместо да помагат за организация на движението. Когато пък се получи съчетание от разбит тротоар, паркирани коли и ниски знаци, за пешеходеца не остава нищо друго, освен да напусне уж предназначената за него територия и да тръгне по платното за автомобили, разчитайки да го пази толерантността на шофьорите.Според наредбата за сигнализацията на пътищата с пътни знаци, във всички населени места "разстоянието от настилката на тротоара до най-ниско разположената точка на пътния знак или допълнителната табела, поставени отстрани на платното за движение, е не по-малко от 2,25 м". Написано е напълно ясно, остава да се спазва. За съжаление, изобщо не е трудно да се намерят десетки примери по варненските улици, че това правило се нарушава повсеместно. За целта дори не е необходимо да вадите ролетка. Можете просто да си представите дали 216-сантиметровият баскетболист Шакил О'Нийл би минал под знака, без да си удари главата.
Временният шеф на КАТ - Варна, Драгомир Ганчев коментира по темата, че пътните полицаи следят дали стандартът за височина на знаците се спазва и ако видят нарушения, пишат предписания до общината, чиято собственост са средствата за сигнализация. Фирмата, която се грижи за нея от години, е една и съща - "Елит - Пътна сигнализация" ООД. Изключено е в това специализирано дружество да не са запознати със стандарта за височина на знаците, така че не е ясно защо на много места той не е спазен.
От кметската администрация пък коментираха, че има много случаи, в които се посяга на вертикалната пътна сигнализация, често и по хулигански подбуди. Там можели да се търсят причините за падналите или изкривени знаци на много места.
Източник: в. Народно дело |