© | 42 300-тонният бълкер - корабът за насипни товари, "Руен" отплава днес в своя първи рейс от китайска корабостроителница. Няколко дни по-рано в там се състоя тържествената церемония по вдигането на флага на кораба. Кръстница на "Руен" е Кремена Ангелова - главен юрист на Параходство БМФ АД. Първи капитан на новопостроения плавателен съд е капитан далечно плаване Николай Д. Николов, а първи главен механик - инж. Камен В. Василев. Корабът ще посети няколко пристанища за натоварване и разтоварване в Азия и в Европа. Първото пристанище е Поханг, Южна Корея.
"Руен" е не само най-новият, но и е най-високоефективният кораб на 125-годишната българска шипингова компания. Той е първият от серията от шест кораба от този тип, които са с качествено нов ергономичен и екологичен дизайн.
През ноември в същата китайска корабостроителница бе спуснат на вода вторият бълкер от тази серия, който ще носи името "Рила". Очаква се той да влезе в експлоатация към средата на следващата година. А към края на 2017 г. флотът на Параходство БМФ АД ще бъде попълнен и с третия кораб от серията, който ще носи името "Рожен". Така Параходството запазва традицията при наименоване на корабите, като новопостъпилите бълкери получават имена на български планини и планински върхове.
Първият "Руен" е приет в състава на БМФ на 15 март 1967 г. Той е 14 030-тонен рудовоз, построен в Иношима, Япония, и е първи от серията еднотипни кораби, поръчани от Параходството в тази държава. Първи капитан на кораба е Николай Мавродиев, първи главен механик - Евстати Василев. На 5 април 1967 г. "Руен" първи от българските кораби развява българското знаме в пристанище на петия континент - Австралия (Порт Фримантъл). "Руен" е изведен от състава на БМФ след 42 години експлоатация на 29 май 2009 г.
Източник: Дарик |