Гуцанов е бил категоричен, че е безобразие да се разкопава една и съща улица неколкократно, за да се прокарва различна инфраструктура. Мнението му беше подкрепено и от председателя на комисията "Архитектура" Владимир Тонев. Той нарече странно проковаването на улиците малко след асфалтирането им. Имали сме не един такъв случай в общината, коментира Тонев. Той добави, че вероятно председателят на ОбС е имал предвид, че това правило ще важи само за напречното прокопаване на улиците. По думите му е безсмислено това да важи за всички.
Много от инфраструктурните фирми обаче са притеснени, че този метод ще излиза двойно по-скъпо. Преди време дори зам.-кметът по инфраструктурата на Варна Венелин Жечев отбеляза, че самата община не може да си позволи да заложи такова изискване от икономическа гледна точка.
Сред другите притеснения на пътните строители е липсата на адекватен кадастър на подземната инфраструктура. И към момента не съществува единна карта, на която да са наложени всички комуникации. Всяко от инфраструктурните предприятия разполага с такава за своите, но нерядко те са некоректно нанесени. Тонев обаче е на мнение, че положението не е толкова сериозно. Той добави, че сега се готви от Агенцията по кадастър такъв за подземните комуникации, което щяло да реши проблема.
Освен наредбата за прокопаванията, на първата сесия от новия политически сезон ще бъдат разгледани и наредбите за общински жилища и за монтирането на антените на мобилните оператори в близост до жилищни сгради.
Източник: в. "Позвънете новини"