"Билетната система е налична, като една от причините да не е стартирана, освен сливането и необходимостта от известно време за синхронизация, е основно заради това, че върви обществена поръчка за фискализиране на устройствата. Само това чакаме, за да стартира новия механизъм за издаване на билети.
С новата билетна система ще може с едно билетче да се ползват няколко линии, за да може хората, които трябва да използват два автобуса, да могат да го правят на цената на един билет", каза Иван Портних на 10 май пред журналисти.
По непотвърдена информация от средата на март пък трябваше да заработят информационните табла по спирките в морския град. Същите бяха пуснати експериментално в края на април. Варненци се зарадваха, че ще получават удобна текуща информация за разписанието на автобусите, но радостта им не бе за дълго. Към момента говорещите табла работят от време на време.
Неведнъж репортер на Varna24.bg се опитва да получи информация за всички нововъведения по проекта за интегриран градски транспорт от ръководителя му Биляна Якова, но уви-безуспешно. Г-жа Якова не си вдига телефона, за да обясни кой и как ще разясни на варненци на какъв принцип ще става обслужването на пътниците в автобусите.
Не е ясно и какво бави пускането в експлоатация на новите рампи за инвалиди в подлезите и защо съоръженията стоят неизползваеми месеци наред, докато майки с колички и хора с увреждания се чудят как да преминат натоварените булеварди в града.
Варненци гадаят още защо апаратите за билети в автобусите са поставени на местата за майки с колички и инвалиди, като на практика заемат почти цялото пространство, отредено до момента за тази цел.
Към момента няма и помен от обещаното високоскоростно трасе за автобусите, което трябваше да свързва спирка "Почивка" с крайните квартали като "Владиславово". На много места в града в бус-лентите има паркирани автомобили, които затрудняват движението на градския транспорт.
Преди време стана ясно, че общо около 530 са автоматите за електронни билети, които са монтирани по спирки и в автобусите на "Градски транспорт". 60 от тях са по спирки от "високоскоростното трасе", а 34 по други стратегически места, така че да може да бъде обхваната цялата градска мрежа.
Информацията дойде от председателят на Съвета на директорите на "Градски транспорт" - Варна Максим Тодоров.
Той обясни, че когато устройствата влязат в употреба всеки гражданин по всяко време ще може да си зареди електронната карта и да си закупи билетче.
"Работят на принцип, сходен с този на банкоматите, не е нещо сложно. В началото във всички автобуси ще има постоянно контроли, които ще подпомагат пътниците, така че да могат да започнат да ползват активно новата услуга. Съгласно решението на Общински съвет ще бъдат назначени 240 контрольори, като функцията им в началото ще е да обясняват и да подготвят варненци за нормална експлоатация на цялата система по Интегрирания градски транспорт. Те едновременно ще контролират и ще подпомагат дейността", подчерта Максим Тодоров.
След влизане в сила на новата услуга, ще продължат да са в сила и намаленията за карти, които много от варненци използват.
"Ще има електронни карти, които ще бъдат зареждани за определена сума в зависимост от желанието на клиента. Това ще се случва на пунктовете за продажба на карти, които ще са същите като до момента. На възрастните хора ще им се запазват всички привилегии, които имат в съответствие с наредбата на община Варна. Това означава, че с карта, която закупуват срещу 2 лв. ще се возят, както досега. Новите карти ще бъдат електронни, пак със снимка. Трябва да дообмислим чисто техническата страна на въпроса, за да се случи промяната максимално удобно за гражданите", каза още Максим Тодоров.
Кога ще се случи всичко това обаче варненци могат само да гадаят.