Това става ясно от инвестиционното предложение на агенция "Пътна инфраструктура", пише "24 часа".
Първият участък е с дължина 15,26 км, стартира малко след Ябланица - от село Брестница и е до пътен възел "Дерманци". Вторият, с дължина 19,29 км, започва от Дерманци и свършва при пътен възел "Каленик". Общата дължина е 34,46 км.
Първоначално от закритата вече Национална компания "Стратегически инфраструктурни проекти" (НКСИП) предложиха т.нар. червен вариант. Той предвиждаше път с широчина 29 метра и скорост 140 км/час. Това обаче изисквало значителни инвестиции, тъй като теренът е планински, силно пресечен, което предполагало много виадукти и тунели.
Цялостното завършване на магистрала "Хемус" е предвидено за 2024 г.
След анализ пътните експерти решили скоростта да е 120 км/час и да стеснят платната с 2 метра. Освен това ще се търси възможност за оптимизиране на трасето, като се запази в максимална степен одобреният от екоминистерството коридор на трасето с широчина 400 м.
Целта е намаляване на височината и дължината на големите съоръжения, включително и на тунелите, оптимизиране на местоположението и вида на пътните възли.
Точната индикативна стойност ще бъде определена допълнително, казаха от АПИ.
Трасето на магистрала "Хемус" е част от Европейската пътна мрежа и е предвидено да свързва източните и западните части на България с Трансевропейската мрежа, както и да сближи Севера и Юга на икономическо и социално ниво, посочват от пътната агенция. То ще окаже благоприятно влияние върху бизнеса и създаването на нови работни места, посочват от АПИ. 2,9 млн. души щели да се възползват от подобрената инфраструктура, която е върху почти 44% от територията на страната.