От администрацията обаче обясниха, че според изготвената количествено-стойностна сметка това би струвало на общината около 30 хил. лева - сума, която няма как да бъде отделена. Освен това, проверка установила, че пясъчникът отговаря на изискванията и няма нужда да бъде премахван.
Зам.-кметът по сигурността Тодор Иванов се ангажира с проблема и обеща почистващата фирма, с която общината има договор, да изгребе пясъка.
"Това ще струва не повече от 100 лева. Очевидно няма да можем да направим ремонт на цялата площадка, но до ден-два въпросът с пясъчника може да бъде решен", увери той.
Като генерален изход от проблема съветниците се обединиха около идеята администрацията да направи повторен оглед на детската площадка и да предложи експертно решение за подобряване на състоянието й до пролетта.
Общинарите решиха още в Наредбата за управление на отпадъците да се нанесат корекции във връзка с регламентирането на работата на пунктовете за вторични суровини. Конкретният повод за това беше оплакване от страна на жители на ул. "Стоенчо Хаджиев" заради лоша хигиена и нарушаване на обществения ред от страна на подобен пункт.
Андрей Василев от "Нашият град" предложи при издаване на разрешителни да се взема под внимание мнението на етажната собственост, или поне на преките съседи на такива пунктове. От РИОСВ, където се регистрират фирмите, обясниха, че нямат подобни правомощия.