"Основният проблем с косата писта е разминаването между информацията на екипа, който е разработил проекта за ОУП и експертите на транспортното министерство по отношение на вятъра или както го наричат - "компостната роза". Според екипа на ОУП вятърът е източен, а според екипа на министерството - североизточен. Колкото и да ви се вижда смешно или дребнаво, това се оказва от изключително важно значение заради безопасността и разположението на косата писта." Така обясни проблема депутатът и областен лидер на ГЕРБ Павел Димитров.
Срокът, който си поставят варненските гербери за изчистване на този проблем и решаване на въпроса за пистата, е 10-15 дни.
За пристанището нещата са малко по-сложни заради неяснотата около бъдещото местонахождение на контейнерния терминал, разкри Павел Димитров. За да не се преработва изцяло и наново ОУП, трябва да се впишат специфични изисквания, т.е. да има условие "преместването на пристанището да стане когато държавата има възможност и на място, което тепърва да бъде определено." Все още се търси най-удачното място за товарното пристанище - дали да бъде в Максуда, Варна Запад или пък Езерото.
Депутатът Свилен Крайчев, който е противник на идеята за преместване на пристанището в зоната на Езерото, даде пример с кораб с размери 300 на 40 метра, който без проблеми влиза в пристанището в Констанца, но е абсолютно невъзможно да се добере до Варненския порт. Крайчев изказа опасения, че ако пристанището бъде разположено около Езерото, въпросният кораб ще се обърне и ще се превърне във втори Аспарухов мост.
В пресконференцията участие взеха и депутатът Димитър Атанасов, областният управител Данчо Симеонов и председателят на Общинския съвет Николай Апостолов.
Източник: Дарик
Още по темата (228): | |