© Impact Press Group | | Обеднели таксиджии обръщат гръб на бранша и прилагат дългогодишния си опит като шофьори на линейките на "Бърза помощ" и специализирани санитарни автомобили към болници. Това съобщи за в. "Черно море" Димчо Иванов от независимия транспортен синдикат "Авто 94". По негова информация вече няколко шофьори са започнали да карат линейки. Таксиджиите се чувствали по-сигурни на новите си работни места, защото въпреки по-ниските заплати получавали парите си редовно и ги осигурявали. Шофьорите на жълти коли пък от своя страна били предпочитани кадри, защото познавали адресите в града, добави Иванов. Тези таксиджии, които не можели да се уредят на работа в България, забягвали в странство. Според Иванов около 150 души оставили жълтите коли и заминали в чужбина. Най-предпочитаните от тях страни били Дания и Испания.Младите хора масово бягат от бранша. Остават само прехвърлилите 50 г., на които им е трудно да си намерят ново поприще, а и нямат голям избор. По тази причина сред таксиметровите среди отново се заговори за протести. Може да са още в началото на есента или през зимата, когато шофьорите са най-обеднели, каза Иванов.
Припомняме, че през годините неколкократно шофьорите на жълти коли излизаха на протести. Мотивите им бяха различни - от дъмпинг в цените през копиране на фирмени логота и обиране на клиенти до фалшиви ДЗЗД.
Сега отново се шушука за протести. Таксиметровите шофьори недоволстват срещу МВР. По този повод Димчо Иванов и подкрепящи го са подготвили жалба, която ще бъде изпратена до ресорното ведомство. По думите на Иванов ще бъде сигнализирано за "произвола на МВР служителите". Те си позволяват да правят отчети на касовите апарати на жълтите автомобили, което е работа на данъчните. Ще напишем и за некадърно направените актове, каза председателят на "Авто 94".
Такситата намалели с 1000 само за година
Само за една година таксиметровите автомобили са намалели с 1000, съобщи Димчо Иванов от "Авто 94". От 2680 коли сега по варненските улици се движат около 1600. Голяма част от возилата са взети от банките, защото са били на лизинг. Други автомобили пък са надхвърлили законовата 10-годишна възраст за ползване като таксита. Някои от колите стоят празни, защото няма кой да ги кара. Браншът умира, но най-лошото ще настъпи през зимата, прогнозира Иванов. Според него тогава шофьорите няма да могат да плащат разходите си по колите за поддръжка, станции и наеми за ползване, както и да се самоосигуряват на 420 лв. Затова и очакванията са за масови протести през зимата. "Въпреки нашето негодувание министърът на транспорта отново иска да внесе промените в Закона за автомобилните превози, което ще осакати бранша и ще настърви хората", каза Иванов.
Източник: в. "Черно Море" |