Обещано: Няма печалба за снегопочистващите фирми, но във Варна ще продължават да се чистят улиците
Тонове разсол са били изсипани по улиците на града през снежните дни. Само за седмица в една от фирмите, които имат грижата да поддържат града при зимни условия - "Инжстройинженеринг", използвали 600- 700 кубика.
Машините ни гълтат по 2,5 - 3 тона гориво на ден, отчете Венцислав Атанасов, който отговаря за снегопочистването на територията на Варна. По думите му разсолът, който сега се лее интензивно, за да няма обледени участъци по пътните артерии, също замръзва при температури под минус 12 - минус 13 градуса. Това на практика означава, че той става неефективен, ако живакът падне под 15 градуса например. Тогава според изискванията на общината трябва да третираме трасетата с пясък или техническа сол. Тъй като пясъкът увеличава запрашеността на въздуха, досега сме го използвали основно извън населените места. Обикновено прибягваме до това, когато зимните студове сковат отсечката за Каменар, по която боклукът се извозва до Въглен. Лугата не е за предпочитане, защото е отпадъчен продукт от "Нефтохим", който може и да дава ефект при поледици, но руши асфалта, а и нерядко замръзва в цистерните, обясни Атанасов.
Според него при огромните разходи, които снегопочистващите фирми правят сега, не могат да разчитат на печалба. Заделените средства в местната хазна обаче вероятно ще стигнат, за да се обезпечи борбата със зимните несгоди, въпреки че тази година бе заложена по-малка сума - 1,6 млн. лв., прогнозираха от фирмите изпълнители.
От общинската администрация също успокоиха, че във Варна няма да се стигне до проблемите, които назряха в други общини на страната. От не един град вече алармираха, че парите за зимна поддръжка няма да стигнат. Ако се наложи, при актуализацията на бюджета ще се отпуснат още средства, така че задълженията ни няма да останат неразплатени, увериха от кметския екип в морската столица.
През декември и януари са били използвани около 9000 тона разсол. Справката на общината сочи още, че за нормалното движение на автомобилите по Аспаруховия мост са отишли към 50 тона антилед. Количеството е огромно, тъй като конструкцията на съоръжението предполага трасето да се обработва и при температури около 3 градуса. Мостът се поддържа така още от ноември, посочи Купен Пашов, началник-отдел в общинската дирекция "Отбранително планиране и сигурност на информация".
При поредната серия на "Ледена епоха" из улиците на Варна са шетали 30 машини. Пясък е използван за обработката на разклона за Звездица и по пътя Варна - Галата.
Източник: в. Черно море