© Varna24.bg | | Окрупняване на общините предлага областният управител на Варненска област Иван Великов. Той стигнал до идеята, след като се запознал с неравномерното разпределение на населените места в региона. В Провадия те са 25, в Аксаково - 23, докато в Бяла са 6, в Белослав - 4, в Девня - 3. Губернаторът посочи като пример гръцката реформа, след която чрез сливане броят на общините намалял от 1500 на 300, предаде Дарик."Смятам, че общините трябва да се окрупнят и да се проведе децентрализация, като кметовете и общинските съветници получат повече правомощия. Не съм мислил как могат да бъдат слети общините във Варненска област, защото това не зависи от мен. Ако зависи - ще го измисля бързо и ще го направя", коментира Великов. Той ще сподели идеята си за административно-териториална реформа на заседанието на Министерски съвет на 25 септември.
Във всички общини има проблеми с липсата на достатъчно трафопостове и ниско напрежение в електропреносната мрежа. Губернаторът ще покани представители на "Енерго про" на среща с кметове и ако те не отстранят забележите, по съдебен път ще им бъдат искани неустойки за неспазване на договорите.
"Не може в XXI в. хората да нямат ток и вода", повтори на няколко пъти пред журналисти Иван Великов. Той разкритикува и състоянието на ВиК сектора във Варна и в региона. В почти всички общини имало големи загуби на вода, нейното качество било лошо, а мрежата била остаряла. Изключение правили Бяла и Белослав, които с европейски пари подменили канализациите си.
5 души или 10 % от работещите в Областна администрация са съкратени. Губернаторът сам ще изпълнява функциите на пресаташе, след тази длъжност е закрита. Останалите съкратени са охранители и финансовият контрольор.
Иван Великов планира отдаването под наем за дълъг период на помещения, които са държавна собственост. Сред тях са почивна станция в курортния комплекс "Чайка" и складът, където досега бяха съхранявани изборните бюлетините след доставката им във Варна. Неговата охрана струвала всеки месец по 5 000 лв., а годишно администрацията плащала по 130 000 лв. данъци за недвижими имоти. |