Съгласно чл.51, ал.2 от Правилника дневния ред се гласува точка по точка и след това в цялостен вид. Видно от представения подробен протокол от заседанието, поотделно са гласувани само предложенията за допълнение към дневния ред.
При прегледа на кворума, с който се приемат решенията се установява, че в началото на заседанието са присъствали 43 общински съветници. В последствие при отразяване резултатите от гласуването се установява, че отсъстват по-голям брой общински съветници. В случай, че на тези „отсъстващи" общински съветници се налага да напуснат заседанието, преди да е завършило, то е следвало да уведомят за това председателя на общинския съвет или председателя на постоянната комисия на основание чл.72, ал.5 от Правилника. Доказателства за това не са налице, както и за проверка на кворума при самото гласуване съобразно чл.50, ал.2 от Правилника.
При решенията, които се приемат с поименно гласуване, резултатите от гласуването и имената на общинските съветници следва да се отразяват в протокола от заседанието непосредствено след приемане на решението, каквото е изискването на чл.27, ал.5 от ЗМСМА.
Спазването на административнопроцесуалните правила гарантира откритост и повишаване прозрачността в дейността на общинския съвет, което в настоящия случай не е сторено.
Отделно от горното:
С решение №1842-3 Общински съвет-Варна е приел предложенията за съдебни кандидати за съдебни заседатели при Варненския районен съд да бъдат гласувани анблок като е посочил основание за приемане на подобно решение чл.53 от Правилника. Съгласно чл.5, ал.3 от Наредба № 2 от 8.01.2008 г. за съдебните заседатели, след гласуването отпадат кандидатите, получили най-малко гласове. При гласуване на предложенията за кандидати анблок, не може да се установи броя на гласовете, които е събрал всеки от кандидатите. Освен това, не е посочена хипотезата на чл.53 от Правилника, дала основание на общинските съветници да гласуват решението. Недопустимо е по пътя на тълкуването да се предвиди коя е правната норма за приемане на решението. Липсват доказателства, че лицата, избрани за съдебни заседатели отговарят на условията по чл.67, ал.1 от ЗСВ.
С решение №1843-2 Общински съвет-Варна е утвърдил поименен списък на кандидатите, които ще бъдат предложени за съдебни заседатели. Предложенията до съответните съдилища следва да бъдат направени в срок до 15 ноември на последната година от мандата на съдебните заседатели. Решението е прието на 09.12.2009г., което е в нарушение на чл.5, ал.4 от Наредба № 2 от 8.01.2008 г. за съдебните заседатели.
С решение №1868-4 Общински съвет-Варна възлага на кмета да отправи искане и да предприеме всички необходими действия за деактуване на имот-публична държавна собственост, описан в АДС № 2288/12.02.1999г., с оглед актуването му като публична общинска собственост.
С акт за публична държавна собственост № 2288/12.02.1999 г. е актуван имот "Аспарухов парк", представляващ, земя с площ 302 000 кв.м., при граници: плажна ивица, канал 2, източна пета на ската „Аспарухов вал", път Варна - Галата, и земя-147 000 кв.м., при граници:канал 2, път Варна - Галата и източна пета на ската „Аспарухов вал". Предоставените права върху имота са на областния управител на област Варна. Отписването на имоти - публична държавна собственост се извършва със заповед на министъра на регионалното развитие и благоустройството, след вземане на мнението на съответното ведомство, което управлява имота на основание чл.78, ал.2 от Закона за държавната собственост. По отношение на земя с площ 302 000 кв.м. със заповед № 195/19.01.1999 г. на областния управител е постановен отказ от отписване.
С решение №1889-6 Общински съвет-Варна приема план-сметка дейност „Чистота" за 2010г., съгласно приложение. Такова приложение към решението и към цялата пета точка от дневния ред не е представено.
С решение №1893-6-2 Общински съвет-Варна решава да бъдат отпуснати финансови средства в размер на 300 000лв. на „Транстриумф холдинг" АД, във връзка със завършването на финансовата 2009г. Не е посочено правното основание за приемане на решението. Съгласно чл.54, ал.3 от ЗМСМА, общинският съвет може да подпомага с финансови средства общински предприятия и търговски дружества с общинско участие, чиято дейност е свързана със задоволяване потребностите на населението. Не са представени доказателства „Транстриумф холдинг" АД да е преобразувано в търговско дружество с общинско участие.
С решение №1925-7 Общински съвет-Варна приема план-сметка „Чистота" за 2009г., съгласно приложение. Такова приложение към решението и към цялата седма точка от дневния ред не е представено.
Липсват доказателства, че лицата, избрани за съдебни заседатели отговарят на условията по чл.67, ал.1 от ЗСВ.
Предвид изложеното, на основание чл.45, ал.4 от ЗМСМА и чл.32, ал.1 от ЗА,
НАРЕЖДАМ:
Връщам решения №№ 1868-4, 1886-6, 1887-6, 1888-6, 1889-6, 1890-6, 1891-6, 1893-6-2, 1894-6, 1925-7, 1926-7 по протокол № 19 от заседание на Общински съвет-Варна, проведено на 09.12.2009г. за преразглеждането им и отстраняване на допуснатите нарушения на нормативните актове.
Заповедта да се връчи на председателя на Общински съвет-Варна, отдел "ПНО" и деловодството при Областна администрация-Варна.