Зам.-кметът на община Варна по финансовите въпроси доц. Борислав Борисов е подготвил становище, с което ще изиска от отговорните институции в страната да опростят значително процедурата при подготовка и изпълнение на националните оперативни програми. В искането на Борисов се предлага при кнадидатстване с проектно предложение да отпаднат редица изисквания за общините, като удостоверение за задължения към НАП, писмено доказателство, удостоверяващо статута на организацията, копие по БУЛСТАТ, копие за регистрация по ДДС и др. Според зам.-кмета някои от тези изисквания са недопустими, дори смешни. Повечето от тях са документи, които се съхраняват в същите тези институции на национално ниво, коментира Борисов. Финансистът поиска още по-висок размер на авансовото плащане - 30% за изпълнение на инфраструктурни проекти над 1 млн. лв., както и съкратяване на срока за получаването им. В становището се настоява още да отпадне изискването искания за междинни помощи да се подават до определена дата в началото на месеца и др. Борисов предлага още да се уеднаквят условията за ползване на кредити от ФЛАГ, както и да се увеличи максималната стойност на кредитите, отпуснати от фонда за една община. В момента таванът е 10 млн. лв., поясни финансистът.
Становището на Борислав Борисов бе единодушно прието на годишното общо събрание на Асоциацията на българските черноморски общини (АБЧО). Предстои исканията на зам.-кмета на Варна заедно с още две становища, касаещи облекчаването на визовия режим и поставянето на енерговъзобновяемите източници да бъдат изпратени от асоциацията на вниманието на отговорните органи в страната. Това поясни председателят на АБЧО Атанас Стоилов.
Източник: в. "Позвънете новини"