© Impact Press Group | | Община Варна няма средства да изпълни нормативното изискване да повдигне пешеходните пътеки до нивото на тротоарите, за да накара шофьорите да намаляват скоростта пред местата за пресичане. Затова и не е ясно точно на колко места тази мярка, лансирана миналата година от бившия вътрешен министър Цветан Цветанов, ще бъде изпълнена.
Съществуващите гумирани неравности пред пешеходните пътеки пък ще бъдат поддържани и подменяни, вместо да бъдат премахвани, както се очакваше да стане, каза шефът на общинската инфраструктура инж. Стоян Димитров.
Той подчерта, че тези ограничители на скоростта са по европейски стандарт и в използването им няма нищо лошо. По негови думи, те помагат на шофьорите да спазват правилата на движение, но и да издигнат транспортната си култура. Инж. Димитров допълни, че пешеходците също са длъжни да се съобразят с трафика и да постъпват разумно, когато излязат на пътя.
"Някои от тях си мислят, че като стъпят на пешеходната пътека и са застраховани от колите, а не е така", коментира той.Забелязващото се обновяване на хоризонталната пътна маркировка на някои места в града не е кампанийно, каза също шефът на общинската инфраструктура.
"Работим с възлагане на конкретни места, като приоритет са най-натоварените улици в центъра и районите около учебните сгради. Около последните ще се направи ново опресняване на маркировката през есента, преди началото на учебната година", уточни Стоян Димитров.
Пак липсата на средства е причина на някои места да не се нанася отново червената боя, която служеше за основа на "зебрите".
Поставянето на нова маркировка е съпроводено с доста жалби на граждани относно качеството й. "Където има нов асфалт, пешеходните пътеки наистина бързо се зацапват, но това е естествено. Проблемът не идва от некачествена или прекалено разредена боя", твърди инж. Димитров.
Той обаче потвърди, че на някои места, като в района на Централния пазар например, общината е наложила на изпълнителите повторно да начертаят маркировката.
Друг разход, който сериозно тежи на община Варна и е свързан с правилата на движението, е поставянето на колчета против паркиране.
"От полицията ни пишат да предприемем такива мерки, но пък самите те не санкционират неправилно паркиралите. Струва ми се, че ако се събираха глоби, шофьорите по-бързо щяха да се научат къде не трябва да спират, вместо да се ограждаме отвсякъде", коментира инж. Стоян Димитров.
Източник: в. Народно дело |