© Varna24.bg | | Община Варна планира да похарчи 758 495 лева за доставка на горива за задоволяване нуждите на автомобилния парк. Срещу тази сума общинските возила ще изгорят приблизително до 140 000 литра бензин А-95Н, до 60 000 литра А-98Н, дизел до 90 000 литра и газ пропан-бутан до 1 500 литра, предаде Дарик. Това става ясно от обществената поръчка, възложена на 14 март. В текста на решението, което е достъпно в сайта на Агенцията за обществени поръчки (АОП), не се посочва срок за изпълнение на договора.Горивата ще бъдат осигурени от "Лукойл-България" ЕООД, като бургаската рафинерия е единствената компания, подала оферта. Доставката ще стане на базата на борсов договор между борсовите членове "Анива" ЕООД и "Скорпион Брокерс" ООД, представляващи съответно купувача и продавача. Решението за възлагане на обществената поръчка е от 14 март. Тя се възлага без предварително публикуване на обявление в официален вестник на Ервопейския съюз, като основание за това дава член 31 от Директива 2004/18/ЕО, касаеща доставки, които са котирани и закупени на стокова борса.
"Лукойл-България" ще доставя горивата за общинските коли за трета поредна година. За последно различен доставчик е имало през 2009 г., когато обществената поръчка се печели от "Петрол"АД. През 2008 г. горивата са осигурявани от "ШЕЛ България"ЕАД.
Количеството на горивата, които Община Варна планира да изразходи, е същото като миналата година. На 9 март 2011 г. е възложена обществена поръчка за до 140 000 литра бензин А-95Н, до 60 000 литра А-98Н, дизел до 90 000 литра и газ пропан-бутан до 1 500 литра. Сумата тогава обаче е била 870 552 лева, въпреки по-ниските цени на горивата. Близо 5 месеца по-рано, на 22 октомври 2010 г. Общината възлага обществена поръчка за 306 619 лева. Тези пари са разчетени за до 80 000 литра бензин А-95Н, до 20 000 литра А-98Н, дизел до 42 000 литра и газ пропан-бутан до 4000 литра. Почти година по-рано, на 11 септември 2009 г., е взето решение за възлагане на обществена поръчка за доставка само на бензин на стойност 701 108 лева. В решението, публикувано в сайта на АОП, горивата не се уточнени като вид и количество.
В края на миналата година стана ясно, че служебните автомобили на Община Варна са 167. От тях 79 се използват от общинските предприятия, 60 - от централната администрация, а 28 - от районните кметства. Така излиза, че месечно един общински автомобил изразходва средно малко над 145 литра гориво.
Количеството гориво, от което се нуждаят общинските автомобили, е повече от два пъти по-голямо от прогнозираното за колите на центровете за спешна медицинска помощ във Варна и в Бургас. Това става ясно при сравнение на обществените поръчки.
34 линейки обслужват Варненска област. Приблизително на година им са необходими 18 000 литра бензин А95-Н до и 121000 литра дизелово гориво, което прави среден разход от 340 литра месечно на автомобил. Средният пробег на линейка на месец пък е между 4000 и 5000 км, съобщиха за Дарик от "Спешна помощ". Стойността на тяхната поръчка за 2012 г. е на стойност 348 000 лв.
В Бургаска област линейките са 37 и за тях е прогнозирано, че през тази година ще се нуждаят от общо 125 000 литра гориво. Обявената от центъра в морския град поръчка е на стойност 324 000 лв.
Общинският автопарк се нуждае от повече гориво и от линейките, които обслужват София. Столичният спешен център, разполагащ с около 100 коли, е обявил поръчка за 216 000 литра на обща стойност 425 160 лв.
Средният брой литри гориво на месец на кола на варненската администрация е еднакъв с този на "Е.он България мрежи". Електроразпределителното дружество, обслужващо всички населени места в Североизточна България, има близо 900 автомобила. За тяхното придвижване на година са заложени 1 576 800 литра горива, което прави средно около 145 литра на месец за кола. |