По-интересното в случая е, че в сайта на Агенцията за обществени поръчки липсва информация за други досегашни договори на общината за доставка на гуми, освен за един. Неговото действие е прекратено на 25 май 2009-а. Заради липсата на друга информация за конкурс със същата насоченост логично е да се предположи, че общината не е правила нови доставки на този артикул за колите си вече три години. Според специалисти това е пределният срок, в който издържат зимните гуми. Друг въпрос е дали Пътна полиция би наложила санкция на служебна кола на общината заради износени грайфери.
Малко вероятно е общината да се е запасила с такива от предишния си доставчик, тъй като платената сума по договора е с повече от една трета по-малка от прогнозната му стойност от 150 000 лв. Според публикуваната информация за изпълнението на договора тя е около 90 хил. Това пък води и до въпроса защо, след като плаща толкова за две години, общината е решила да отдели за една 66 хил. за същата цел. На всичко отгоре старата поръчка предвижда и монтаж, докато новата се отнася само за доставка. Тук трябва да добавим, че Кирил Йорданов и администрацията му декларираха, че заради антикризисното пестене на гориво ползването на автомобили е станало значително по-малко отпреди. Това би трябвало да доведе и до по-малко износване на гумите.
Източник: в. Народно дело