На инцидент с подобна развръзка на бул. "Съборни" стана свидетел екип на "Морски Дневник". Паякът разчисти всички коли с изключение на тежък джип, който беше паркиран в началото на колоната, непосредствено до светофара с бул. "Владислав". Така именно той бе най-сериозната пречка на кръстовището. "Бил е дежурен екипът с малкия паяк, увери Димитър Алатов. Не проявяваме избирателност, просто двете съоръжения работят на смени." Като потвърждение за "равноправието" шефът на общинското звено добави, че около 35-40% от репатрираните автомобили във Варна са именно джипове или големи лимузини.
Дневно двата паяка извозват до наказателния паркинг под Аспаруховия мост по 10-12 коли, което е нищожен дял от неправилно паркиралите автомобили по варненските улици. "Най-голям приоритет е разчистването на бус лентите по натоварените булеварди, както и подходите към обществени сгради като болници и други социални заведения", увери Алатов.
Недостатък на големия паяк бил също и фактът, че той не можел да се разгръща за действие в малки улички, трябвало му далеч повече пространство за маневра.
Друга мярка срещу нагли шофьори според общината е да бъде увеличен размерът на санкцията. В момента собственик на репатриран автомобил плаща 30 лв., а отскоро и по лев на всеки кръгъл час престой на паркинга. Въпреки това не липсват и случаи на неколкократно задържане на един и същ автомобил. "Това е признак за пълно безочие и незачитане на правилата от страна на шофьорите", каза Алатов.
Решението на общинската дирекция "Обществен ред и сигурност" е да не спира веднъж започнала операция по репатриране. Дори в случаите когато шофьорът е наблизо и се яви на място, за да плати санкцията си с идеята да си спести ходенето общинския паркинг под Аспарухов мост. Аргументите - така се пресичат пътищата за корупционни практики, тъй като всеки курс с "кола на борда" се записва в специален регистър.
Източник: в. "Дневник"