Оказа се обаче, че в новата общинска мярка за опазване на естетичния вид на града има пробойна. Тя идва от факта, че регламентът за разлепянето на обяви, плакати и афиши не е упоменат в Наредбата за рекламната дейност, но и в тази за обществения ред. В последната обаче размерът на глобите си остава далеч по-лек - между 50 и 100 лева. Разминаването дава основа на нарушителите да се измъкнат или с обжалване на санкцията, или с по-малък размер на наказанието.
Месеци след като новата строга мярка срещу безконтролното поставяне на рекламни материали беше приета, най-сетне идва ред да се оправи и това разминаване. Предложението за това идва от председателя на комисията по обществен ред към съвета Станислав Темелков ("Атака"). Той вече е внесъл предложение за унифициране на санкциите, като се приема по-високата им стойност, което предстои тепърва да се обсъди и приеме от Общинския съвет.
Съветът завещава нормативните неуредици на следващите избраници. Случаят с разминаването на наредбите за обществения ред и за рекламната дейност е поредният пример за недостатъците в общинската нормативна база, които пречат на нормалната работа на общината. Недостатъците в общинските наредби не са един и два и като цяло не можаха да бъдат отстранени от сегашния Общински съвет. Местният парламент едва ли ще има възможност, а вероятно и желание, да се захване с основната си дейност в последните месеци на мандата си и ще остави това на следващите варненски избраници.
Пример за това е ситуацията с фигурата на омбудсмана, който така и не можа да бъде конституиран като част от дебата между общината и гражданите. Опитите да се създаде институцията на обществения застъпник във Варна датират още от 2008-а. Въпреки това и този Общински съвет не успя да намери начин да приеме необходимите правила за работата му.
За да бъдат по-качествени общинските наредби, местният парламент използва услугите на външна юридическа кантора. Въпреки това предлаганите наредби или промени често се атакуват от съветниците в комисиите. Отчет и анализ на ползата външни експерти да пишат общинските наредби е искан няколко пъти, но на практика няма яснота дали този подход помага на общината. В тази ситуация инициативата за промените в тях остава в ръцете на кмета Иван Портних и на администрацията му, която се ползва от комфортната подкрепа на мнозинството в Общинския съвет.
Източник: в. "Народно дело"