© Varna24.bg | | До края на ноември или началото на декември в община Варна ще заработят по електронен път още 10 административни услуги. Кои точно ще бъдат те ще се определи след допитване до самите потребители, а преди да влязат в експлоатация ще преминат тестов период. Е-услугите, освен това, ще бъдат сертифицирани от Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. Според предварителните планове 5-6 от тях ще бъдат предназначени за граждани, а останалите - за бизнеса. За момента общината предлага 136 административни услуги, но само една от тях се предоставя и по електронен път - заверка на хотелски регистри. Това отчете главният секретар на община Варна Михаил Куликов, представяйки новите възможности, които предлага проектът "Е-община - ефективна и прозрачна общинска администрация в услуга на потребителите".За реализацията му по линия на Оперативна програма "Административен капацитет" са осигурени 2,15 млн. лв. С тези средства в рамките на година и половина трябва да бъдат обезпечени и други придобивки за административното обслужване в града. Предстои да заработи нов сайт с достъп за хора с увредено зрение и система за обратна връзка. Интернет страницата ще бъде съобразена с концепцията за електронно управление до 2015 г., поради което ще отговаря на унифицирана визия, чийто модел ще се утвърди и в другите общини. Предвижда се да бъдат внедрени и 20 терминала за публичен достъп до е-услуги. Киоск устройствата се нуждаят от захранване и интернет, поради което вероятно ще се монтират в районните администрации, местата за плащане на местни данъци и такси, пощенски станции и др.
За да се популяризират всички нови възможности ще се издадат информационен справочник и рекламни брошури, а в тв ефира ще се завърти и клип, обяви Георги Асенов. По думите му реферетният модел, на който ще се основава модернизацията при административните услуги, досега е прилаган единствено в министерството на отбраната. На практика Варна е сред пилотните общини, тъй като е първата, изградила инфраструктура за електронни услуги, похвали се Сергей Борисов, шеф на дирекция "Информационно и административно обслужване". Той изтъкна още, че общината първа в страната е пуснала електронен регистър за всички номенклатури, публичен регистър на общинската собственост, както и система за електронна регистрация на хотелските дневници.
С новите правила за вътрешния оборот на документите и модерната система за стандартизиране и оптимизиране на административните услуги човек ще може да си пие кафето в Лондов и да си поръча справка във Варна, увери Асенов. По думите му за целта е нужен само електронен подпис. Чрез новия сайт ще бъде предложена и възможност за подаване на заявка за определени услуги. За да дойдат и да си вземат документите от общинския фронт-офис гражданите ще бъдат уведомявани чрез SMS или e-mail. Заплащането за извършените услуги ще става по касов или електронен път.
От днес вече е внедрена системата за обратна връзка, която е разработена след социологическо проучване през миналата година. Актуализирани са вече Хартата на клиента и електронния адрес potrebitel@varna.bg Е-мейл адресът e защитен от спам ботове. , на който могат да се пращат мнения, препоръки и предложения. Очакваме сигнали относно административните услуги, но ще бъде обърнато внимание и на всички останали информации, които постъпват, обясни Галина Василева, шеф на дирекция "Управление на човешките ресурси и административни услуги". Тя припомни още, че на разположение на гражданите ще бъдат и пощенските кутии в общината и в офисите за плащане на местни данъци и такси.
Източник: в. "Черно море" |