Средно на ден се вдигат около 20-24 автомобила. Това е максималният капацитет на двете машини в града, като се има предвид, че не рядко те се отзовават и на сигнали за аварии и необходимост от разчистване на критични територии от паркирали автомобили, обясни старши инспекторът „Репатриране на моторните превозни средства" Димитър Алатов. Такива са ВиК и ел. авариите, катастрофи или оказване на съдействие на пожарната, уточни той. "Съдействаме и на общината при необходимост, когато организира мероприятия или посреща важни дипломатически делегации. Не трябва да забравяме, че основната функция на паяка не е комерсиална, както в частна фирма, а социална", коментира шефът на наказателния паркинг.
155 949 лв. е реализираният приход от паяците през миналата година. Разходите са съобразени с нормата и те се отчитат ежедневно и ежемесечно, добави Алатов. Той твърди, че няма преразходи. „Нито сме на загуба, нито на печалба. Не сме търговско дружество и задачите, които се поставят ежедневно са доста важни и необходими за изпълнение. Частна фирма не може да си позволи такова нещо, защото при нея не се отчита общественият интерес", заяви по отношение на финансовия резултат Алатов. Той обаче призна, че дейността не е на загуба, но печалбата е минимална.
Ако трябвало да се набляга на търговския ефект, нямало да е необходимо да се обслужва целия град. Достатъчно щяло да бъде да се извозват колите само от Полиграфията и Градска болница, за да се реализират добри приходи.
За покриването на цялата територия на града са нужни обаче поне още 2 паяка. В условията на финансова криза купуването им не било възможно, допълниха от фирмата.
Източник: в. "Позвънете новини"