Общо над 73 милиона лева влагат в проекта за Алея Първа

Автор: Екип Varna24.bg
Коментари (0)
15:55 / 19.08.2009
2484
Инвестиционният проект „Алея Първа" ще разреши наболели проблеми, за които всеки варненец знае и за които се говори с години, разкриват в обяснително съобщение от Холдинг Варна АД. Той е разработен в пълно съотвествие с одобрения през 2002 г. от Общински съвет - Варна План за регулация и застрояване на Крайбрежната зона като план-извадка по предварителния проект за ПУП на Приморска зона Варна. Всички предвидени в проекта благоустроителни мероприятия са свързани с екологията, инженерно-техническата и транспортната инфраструктури и трайно ще решат:

- замърсяването на морето от директно включени отпадни води
- дейностите по управление на отпадъците
- шумовия дискомфорт на живеещите в близките квартали
- разрушаването на морския бряг

и ще осигурят:
- електрификация на територията
- водопроводната и канализационната мрежи
- топлоснабдаването на целогодишните обекти
- транспортно-комуникационното обслужване, позволяващо свободен автомобилен, велосипеден и пешеходен достъп до крайбрежните зони и плажа.

Проектът ще повиши дела на местните инвестиции, като ще осигури нови работни места, което от своя страна ще увеличи доходите на местното население. Пряко или косвено в изграждането на предвидените обекти ще бъдат заети над 1500 души - или 13 на сто от всички безработни във Варна.

За реализацията на „Алея Първа" Холдинг Варна АД е закупило на 15 юни 2009 г. пет имота, частна държавна собственост, по реда на Закона за насърчаване на инвестициите и издадения за проекта Сертификат Първи клас през 2007 г. Имотите са част от съставна зона 6 на Крайбрежната зона, като нито един от имотите не включва кавато и да е част от Морската градина или плажната ивица, която е изключителна държавна собственост. Около 50 % от площта им е неактивна и представлява 30-метрови скатове, които подлежат на укрепване.

Към момента в и около имотите няма изградена адекватна техническа инфраструктура. Съгласно подписания договор за придобиване право на собственост върху недвижимите имоти Ходинг Варна АД се задължава да не извършва разпоредителни сделки и да не обременява с вещни тежести придобитите имоти за срок от 5 години, считано от датата на осъществяване на инвестицията.

Основният интерес на гражданите на Варна е насочен към обектите, които ще бъдат изградени на територията. Ползването на насърчителната мярка задължава дружеството да вложи 73,1 млн. лева, като за изграждането на инженерно-техническата инфракструктура и транспортни мрежи на територията, по предварителни разчети, ще бъдат отделени около 40% от средствата. Приоритетно ще започне изграждането на обектите пряко свързани с обществените потребности, които включват цялостна инженерно-техническа инфраструктура на крайбрежната зона.

Изградената дамба спира ерозията на морския бряг, предизвикана от морето. За да се спре разрушаването на ската обяче е необходимо да се укрепят срутищата и свлачищата в различните райони. 30-метровите откоси в терените представляват терасата на Морската градина, която трябва спешно да бъде укрепена. Необходимо е да се обхванат и подпочвените води, за да спрат свлачищните процеси.

Факт е че водата в акваторията на Варненския залив е често замърсявана, за което говорят данните, изнасяни от РИОСВ. Това създава дискомфорт на жителите и гостите на Варна и води до загуби за бизнеса. Известен е и проблемът с Шокаровия канал въпреки поставените от концесионерите филтриращи решетки за твърди битови отпадъци.

Инфраструктурата на територията на Крайбрежната зона е предвидена за реализация чрез проекта Алея Първа и включва:
- изграждане на разпределителен водопровод до дамбата, поетапно изграждане на водопроводна мрежа и разделна канализация за битови и дъждовни води, канално-помпена станция, изграждане на дълбоководно заустване в района на вълнолома, калолечебницата и Шокаровия канал;
-цялостно електрифициране на територията, което по предварителни оценки е на стойност около 10 млн. лева. Определени са броя и местата на новите трафопостове, които се налага да бъдат изградени, предвид нарастващите обществени функции на крайбрежната зона;
- топлофициране на подзоните, в които ще се изградят целогодишно работещи обекти, като те ще се отопляват чрез топлината на термалната вода.

С реализирането на всички тези мерки ще се подобри екологичното състояние на цялата крайбрежна зона, плажовете и чистотата на морската акватория.

Към настоящия момент Комуникационно-транспортното обслужване е затруднено, поради наличието на крайно недостатъчни пешеходни връзки, велоалеи и липсата на достатъчно места за паркиране.

Проектът предвижда цялостно комуникационно решение за транспортен и пешеходен достъп до Крайбрежната зона, което е съобразено със специфичните изисквания на Морската градина. Това ще даде възможност на всички граждани и гости на Варна да имат свободен достъп до плажа и прилежащите обекти.


Виж коментарите (0)

Още по темата (107):
28.03.2017 Варненци излязоха на протест срещу застрояването на Морската градина
22.02.2016 Сагата продължава: Община Варна ще обжалва решението на съда за пускането на колите в Морската градина
22.02.2016 Съдът пусна отново колите в Морската градина
19.02.2016 Общинска полиция пази входовете на Морската градина
18.02.2016 Природозащитниците скептични към забраната на кмета за строителство и коли в Морската
25.07.2014 Преподавател с трогателно писмо до Портних за колите в Морската градина
Още новини от Новини от Варна:
Благомир Коцев: Варна посреща Коледа и Нова година с изцяло обнов...
Протест "Нито една повече" във Варна и още няколко града
Варненци настояват за велоалеи на Аспаруховия мост 
Национален конкурс "Морето": Наградиха млади дигитални артисти въ...
Слънчево ще бъде във Варна утре
И във Варна удължиха ваканцията на учениците


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@varna24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Varna24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Varna24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).