Семинарът е насочен към специалистите от община Варна от системата за превенция на асоциалното поведение на децата за придобиване на конкретни умения за работа с деца с девиантно поведение.
Обучението на специалистите е организирано в два модула: три дни в края на месец юли и три дни в началото на месец септември 2008 г.
Първият модул на семинара ще започне на 29.07.2008 г. от 9:00 часа в зала 37 на Община Варна и на 30 и 31 юли 2008 г. ще продължи в зала "Концертна" на Младежкия дом.
Водещ на семинара "Базисни умения за консултиране на деца с девиантно поведение" е гост-лекторът проф. д-р Павлина Петкова - клиничен психолог, член на Българската асоциация по когнитивно-поведенческа психология - София.
В рамките на три дни (29, 30, 31 юли) професор Петкова ще представи пред специалистите от системата за превенция на противообществените прояви - секретари на местни комисии за борба срещу противообществените прояви на малолетните и непълнолетните, обществени възпитатели (психолози, педагози и психиатри), консултиращи деца и родители в центровете и кабинетите за социална превенция темите: "Основни теоретични и практически постановки, свързани с консултирането на деца с девиантно поведение, на деца в риск, както и на техните родители, с цел да се избегне извършването на повторни прояви", "Оценка на риска за агресивно и девиантно поведение" и "Психологична подкрепа и създаване на връзка с детето и семейството му".
В хода на семинара ще бъдат разгледани и проблемите за провокативната семейна среда на децата с девиантно поведение - въздействието на криминално проявените семейства, непълноценните семейства; затрудненията в социалната адаптация на деца и родители.
Работната програма на семинара предвижда съчетаването на лекции и дискусии с работа по групи, решаване на сложни казуси; диагностициране и подготвяне на план за работа на специалистите с децата и родителите, съобразно конкретен проблем.
Професионалният опит на проф. Петкова, отговорното отношение на секретарите на местни комисии и обществените възпитатели към децата, с които ежедневно работят, са предпоставки семинарът да бъде натоварен с очаквания относно нови идеи, модели, умения и форми на работа с деца с девиантно поведение.